ویروس کرونا؛ لغو بزرگ‌ترین همایش سالانه گوگل

شرکت گوگل می‌گوید می‌توان این همایش را به صورت مجازی برگزار کرد

لغو بزرگ‌ترین همایش گوگل تازه‌ترین مورد از لغو مراسم یک غول‌ فناوری است - Kenzo TRIBOUILLARD / AFP

گوگل بزرگ‌ترین همایش سالانه‌اش به نام گوگل آی/او را لغو کرد.

در این همایش معمولاً خدمات و محصولات جدید شرکت گوگل را رونمایی می‌کنند و روند کاری بقیه سال را مشخص می‌کنند. در ضمن پدیدآوران سراسر جهان به امید آن که بتوانند با استفاده از بن‌سازه‌های گوگل محصولات خود را بهبود دهند، در این همایش با هم دیدار می‌کنند.

اما امسال هراس از ویروس کرونا سبب شد بخش «فیزیکی» این رویداد لغو شود، بخشی که قرار بود در ماه مه در تالار اجتماعات شورلاین برگزار شود.

لغو بزرگ‌ترین همایش گوگل تازه‌ترین مورد از چنین لغوهایی برای غول‌های فناوری است. تابستان معمولاً فصل همایش‌های سالانه‌ای است که شرکت‌های فناوری مثل مایکروسافت و فیسبوک برای پدیدآوران محصولات و اعلام تازه‌های خود به عموم مردم برگزار می‌کنند، اما اکنون لغو شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اپل هنوز در مورد برگزاری همایش سالانه‌اش به نام دبلیو.دبلیو.دی‌سی یا لغو آن چیزی نگفته است اما شایعه لغو این همایش به علت هراس از ویروس کرونا نیز بالا گرفته است.

شرکت گوگل اعلام کرد: «بر اساس رهنمودهای مرکز مهار بیماری‌ها، سازمان جهانی بهداشت و سایر مراجع بهداشتی» چنین تصمیمی گرفته است.

گوگل می‌گوید ممکن است این همایش را به صورت مجازی برگزار کند.

گوگل اعلام کرد: طی هفته‌های آینده روش‌های دیگر برگزاری همایش گوگل آی/او را بررسی می‌کنیم تا با صنف پدیدآوران به بهترین نحو ارتباط برقرار کنیم.

گوگل سخنران اصلی را معرفی نکرده است که معمولاً همایش را افتتاح می‌کند و محصولات جدید را به مردم معرفی می‌کند.

گوگل اعلام کرد کرد پول کسانی را که از قبل بلیت این گردهمایی را خریده‌اند به طور کامل بازمی‌گرداند و از آن‌هایی که  پول بلیت را دریافت نکرده‌اند درخواست کرد با آن‌ها تماس بگیرند. افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند هم‌چنین می‌توانند به صورت خودکار بلیت سال آینده را خریداری کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان