چین به شهروندان مبتلا به کرونا که داوطلبانه آزمایش دادند، جایزه می‌دهد

مسئولان سلامت شهر کیانگ‌جیانگ تلاش برای مهار ویروس کووید ۱۹ را افزایش می‌دهند

طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، در استان هوبِی که مرکز انتشار ویروس کرونا است، بیش از ۶۵ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند- DALE DE LA REY / AFP

اهالی شهری در چین در صورتی که داشتنِ علایم ویروس کرونا (معروف به کووید ۱۹) را گزارش بدهند و نتیجه آزمایش‌شان مثبت باشد، تا ۱۱۰۰ پوند (۱۰ هزار) یوان جایزه می‌گیرند.

مسئولان سلامت شهر کیانگ‌جیانگ در ۱۴۰ کیلومتری شرق ووهان، تلاش خود را برای مهار این ویروس افزایش داده‌اند. ۱۹۷ نفر تا کنون در این شهر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، در استان هوبِی که مرکز انتشار ویروس کرونا است، بیش از ۶۵ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۲۶۱۵ نفر جان باخته‌اند.

تعدادی از شهرهای ناحیه شرقی چین در تلاش برای تشویق عموم مردم به انجام داوطلبانه آزمایش‌های تشخیصی، وعده پرداخت جایزه نقدی به آنان داده‌اند.

نیروهای مأمور رسیدگی به شیوع این بیماری در شهر کیانگ‌جیانگ، گفته‌اند که به ساکنانی که (خود برای آزمایش پیش‌قدم شوند و) نتیجه آزمایش ابتلا به ویروس کرونا در آن‌ها مثبت باشد، مبلغ ۱۱۰۰ پوند پرداخت خواهد شد. پرداخت این مبلغ به کسانی که قبلاً مبتلا به این بیماری شده‌اند، تعلق نخواهد گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری رویترز، به آن دسته از اهالی که نتیجه آزمایش‌شان بلافاصله منفی نشده باشد، ۱۱۰ پوند (هزار یوان) و به کسانی که «مشکوک» به ابتلا باشند، ۲۲۰ پوند (۲ هزار یوان) پرداخت می‌شود.

علاوه بر کیانگ‌جیانگ با جمعیت یک میلیون نفر، شهرهای هوانگ‌گوانگ و ناحیه هانیانگ در ووهان نیز برای تشویق مردمی که علایم این بیماری را دارند به معرفی خود، جایزه نقدی گذاشته‌اند؛هرچند مبلغ این جایزه‌ها زیاد نبوده است.

از میان سایر نقاط چین، قطب فناوری شنژن به سمت ممنوع کردن مصرف گوشت سگ و گربه حرکت کرده است و مقامات این شهر تجارت جانوران وحشی‌ را (که به گفته بعضی کارشناسان منجر به شیوع ویروس کرونا شده است) ممنوع کرده‌اند.  

در قوانینی که مقامات این شهر پیشنهاد تصویب آن‌ها را داده‌اند، فهرستی از گوشت نُه جانور آمده است که مصرف آن‌ها مجاز است. این فهرست شامل گوشت خوک، مرغ، گاو، خرگوش، ماهی و جانداران دریایی می‌شود.

بنا بر اعلام انجمن بهداشت ملی چین، روز ۲۶ فوریه ۴۳۳ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور گزارش شده است. این رقم در روز قبل از این تاریخ، ۴۰۶ مورد بوده است.

تعداد کل مبتلایان در چین هم‌اکنون به ۷۸۴۹۷ نفر رسیده است.

تعداد تلفات در این روز ۲۹ مورد بوده است. این رقم، کمترین میزان تلفات از روز ۲۸ ژانویه تا امروز است و نسبت به روز قبل از آن، ۵۲ مورد، نیز کاهش یافته است.

هم‌چنان که تعداد کسانی که خارج از چین به این بیماری مبتلا شده‌اند، از تعداد مبتلایان داخل این کشور بیشتر می‌شود، مقامات چین کم‌کم تمرکز خود را به مبتلایانی معطوف می‌کنند که از خارج وارد این کشور می‌شوند.

طبق گزارش‌ها، این ویروس در بیش از ۴۰ کشور شیوع یافته است. روز چهارشنبه نخستین موارد این بیماری در کشورهای برزیل، پاکستان، نروژ، یونان، رومانی و الجزایر، مشاهده شد.

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان