امرالله صالح: وضعیت موجود در افغانستان برای ما قابل قبول نیست

معاون اول رئیس‌جمهوری افغانستان، نگران وضعیت موجود سیاسی است

امرالله صالح، معاون اول اشرف غنی رییس جمهور منتخب افغانستان- AFP

معاون اول رئیس‌جمهوری اشرف غنی، گفته است که وضعیت موجود در افغانستان برای ما قابل قبول نیست و این وظیفه همه ماست تا به وضعیت بهتری که این ملت سزاوار آن است، دست یابیم.

امرالله صالح، معاون اول رئیس‌جمهوری افغانستان، از وضعیت موجود سیاسی در این کشور نگران است و در پیوند با این موضع، در صفحه فیسبوکش نوشته است: «ما با برنامه هدفمند و با ساختار در خدمت وطن و مردم خویش قرار داریم و به همین دلیل، فقرزدایی در صدر فهرست کارهای مهم ما (دولت)، قرار دارد. ما روی استحکام نظام برای دفاع از کرامت انسانی و حق شهروندی مردم افغانستان، تمرکز بیشتر داریم و کار می‌کنیم.»

آقای صالح تاکید کرده است:«ما به صلحی که ارزش‌محور و مردم‌محور باشد و عزت و غرور این ملت را حراست کند، باور داریم و برای آن کار می‌کنیم. من از تمام هم‌وطنانم می‌خواهم که به مسایل عمده زندگی، مانند دستیابی به علم توجه کنند تا نسل امروز و فردای این کشور رنج و مشقت دیروز را تجربه نکنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

معاون اول ریاست‌جمهوری افغانستان در این پیام‌ خطاب به شهروندان کشور‌ش گفته است: «احساسات، نیروی فکری و جسمی خویش را برای ایجاد تغییر مثبت در زندگی خانواده و اجتماع خود معطوف دارید، زیرا وضع موجود در کشور، قابل قبول نیست و این وظیفه همه‌ ماست که که تلاش کنیم تا به یک وضعیت بهتر دست پیدا کنیم.»

آقای صالح در ادامه گفت:«من آدرس مردم خود را بلدم و برخاسته از دامان همین جامعه‌ام. مانند اکثر شهروندان افغانستان، با درد آشنا هستم. مشکلات جامعه را نه از روی صفحات روزنامه و کتاب، بلکه با جسم و جان خویش تجربه کرده‌ام و حالا نیز با واقعیت و نبض جامعه فاصله ندارم. از جوانان وطن می‌خواهیم نیروهای بی‌ارزش و ارزانی برای شوکت‌دهی به سیاستمداران بی‌دستاورد و بی‌هدف نباشند.» 

امرالله صالح، بدون آن که از تیم انتخاباتی و شخصیت‌های سیاسی معینی در کشور نام ببرد، گفت:«با ترسیم خط‌های بی‌جا و فرضی می‌خواهند چند روز دیگر در صحنه مطرح باشند. از شخص و حلقه‌ای که می‌خواهند از شما (مردم)، استفاده ابزاری و حباب‌گونه کنند، بپرسید که دستاورد سال‌ها در قدرت بودن‌شان، جز مجالس بی‌نتیجه چیست؟ به خود اعتماد کنید.»

صالح تاکید کرد که «انتخابات ریاست‌جمهوری، پایان یافت و پیروز اصلی این کشور، مردم است و هیچ خطری متوجه مجاهدین، قوم، ساحت خاص یا گروه خاص نیست.»

این گفته‌ها و نگرانی‌‌های امرالله صالح، معاون نخست رئیس جمهوری افغانستان در پیوند با وضعیت کنونی این کشور، در حالی مطرح می‌شود که پس از اعلام پیروزی دسته انتخاباتی «دولت ساز» به ریاست آقای غنی، جنجال‌های تازه سیاسی (انتخاباتی) در این کشور آغاز شد و هم‌اکنون در چندین استان‌ افغانستان، مردم علیه حکومت مرکزی شعار سر می‌دهند و با اعلام حمایت‌شان از عبدالله عبدالله، تاکید دارند که پیروز این انتخابات (ششم مهر ۱۹۸۸)، نه آقای غنی، بلکه عبدالله عبدالله است.  

بیشتر از