ادعای رهبر ایران درباره رابطه ویروس کرونا و انتخابات مجلس

علی خامنه‌ای می‌گوید کرونا هم نتوانست مانع مشارکت بالای مردم در انتخابات شود

 علی خامنه‌ای مدعی‌ست که مشارکت در انتخابات شهر قم بالا بوده است - KHAMENEI.IR / AFP

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران صبح امروز، یکشنبه چهارم اسفند، در ابتدای جلسه‌ درس خارج فقه با تشکر از «درخشش مطلوب ملت ایران» در امتحان بزرگ انتخابات و با اشاره به «ناکام گذاشتن فرصت‌طلبی و تبلیغات همه‌جانبه دشمنان»، گفت که «در مقابل توطئه‌ی دشمن برای ضربه زدن به ارکان مختلف کشور، همه باید برای دفاع هوشیار، و آماده ضربه و حمله متقابل باشیم».

علی خامنه‌ای مدعی شد که «دستگاه‌های تبلیغاتی بیگانه» از چندین ماه قبل فضاسازی منفی گسترده‌ای علیه انتخابات مجلس شورای اسلامی راه انداخته بودند که با نزدیک شدن به روز انتخابات حجم این گستردگی افزایش یافت.

رهبر جمهوری اسلامی با بیان این ادعا که رسانه‌های بیگانه از کمترین فرصت برای منصرف کردن مردم از حضور در انتخابات چشم‌پوشی نکردند، گفت که «رسانه‌های بیگانه در دو روز آخر باقی مانده تا انتخابات به بهانه یک بیماری و ویروس سعی داشتند مردم را از حضور در پای صندوق‌ها منصرف کنند». 

رهبر جمهوری اسلامی مشخصا به شهر «قم» اشاره کرد و مدعی شد که این شهر در انتخابات یکی از «شلوغ‌ترین» حوزه‌های انتخابیه بوده است.

شهر قم در روزهای گذشته شاهد فراگیری گسترده ویروس کرونا بود و اخباری بسیار زیادی درباره امکان قرنطینه شدن این شهر نیز به گوش رسید. 

براساس اعلام مقامات مسئول برگزاری انتخابات میزان مشارکت در انتخابات مجلس در شهر قم ۴۳ درصد اعلام شده که نسبت به دوره قبل ۱۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

نتایج اولیه انتخابات امسال در ایران نشان می‌دهد که میزان مشارکت مردم در این انتخابات کم‌ترین میزان مشارکت در طول ۴۱ سال گذشته بوده است. 

بنا به ادعای علی خامنه‌ای مشارکت مردم در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با وجود تمام اقدامات دشمنان «مطلوب» بوده است.   

علی خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این ادعا که «دشمنیِ دشمنان با ملت ایران محدود به عرصه‌های اقتصاد، فرهنگ و باورهای دینی و انقلابی نیست» گفت: «آنها حتی با انتخابات ملت ایران نیز مخالف هستند چرا که نمی‌خواهند پدیده شرکت مردم به‌نام دین در پای صندوق رأی و در خدمت انقلاب، به‌عنوان یک واقعیت تثبیت شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی خامنه‌ای در جای دیگری از حرف‌هایش مدعی شد که برگزاری انتخابات در نظام اسلامی «باطل‌کننده ادعای دشمنان مبنی بر مخالفت دین با آزادی و دموکراسی‌ست» و گفت: «انتخابات در جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که دین مظهر کامل یک دموکراسی همه‌جانبه است و برگزاری ۳۷ انتخابات در طول ۴۱ سال نشان‌دهنده اهتمام بی‌نظیر نظام اسلامی به مردم‌سالاری است.»

در حالی که مقامات جمهوری اسلامی هنوز نتیجه نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام نکردند اما خبرگزاری فارس روز گذشته خبر داد که مشارکت در انتخابات مجلس در کل کشور به کمتر از ۴۲ درصد رسیده که پائین‌ترین میزان مشارکت در انتخابات پس از گذشت ۴۱ سال از انقلاب اسلامی در ایران بوده است. 

بیشتر از