«مسابقه دختران شایسته ۱۹۷۰ از جام جهانی مهم‌تر بود»

گروهی از کنش‌گران فمینیست مراسم آن سال را به هم زدند

کیرا نایتلی ستاره بریتانیایی سینما و تلویزیون - Anthony HARVEY / AFP

 فیلم جدیدی با عنوان «بدرفتاری» و با بازی کیرا نایتلی ممکن است باورهای فکری‌تان را زیرورو کند.

ماجراهای این فیلم درام کمدی در سال ۱۹۷۰ رخ می‌دهد و رویدادهای مسابقه دختر شایسته جهان را در آن سال دنبال می‌کند. گروهی از کنش‌گران فمینیست برای «پایان مردسالاری» مراسم آن سال را به هم زدند.

فیلم از دید اعضای جنبش آزادی زنان، شرکت‌کنندگان در مسابقه دختر شایسته جهان، و مجری آن مراسم (با بازی گرگ کینر) روایت می‌شود.

عوامل این فیلم، با ویژگی منحصر به فردی اهمین این رویداد تاریخی را نشان می‌دهند، زیرا این جنبش سرآغاز تحولات بزرگی در عرصه حقوق زنان در سراسر جهان بود.

نایتلی می‌گوید: «این مراسم مهم‌تر از جام جهانی و المپیک بود.» هم‌بازی‌اش، جسی باکلی، در ادامه می‌گوید: «در دهه هفتاد حداکثر کاری که زنان اجازه داشتند آرزویش را در سر بپرورند، کیک پختن بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نایتلی می‌گوید، با قرار دادن چنین رویدادی در کانون توجه همگان، «آدم مجبور می‌شود از خودش بپرسد» فارغ از این که «با چه کسی موافق است یا هم‌دلی دارد، ذهنیت خودش در این مورد چیست.»

به نظر گوگو مباتا-راو که نقش جنیفر هوستن (اولین زن رنگین‌پوستی که برنده جایزه دختر شایسته جهان شد) را بازی می‌کند، استفاده از عوامل زن در این فیلم اهمیت داشت.

او گفت «نویسندگان [گبی چیاپه و ربکا فریل]، کارگردان [فیلیپا لودورپ] و تمام تهیه‌کنندگان [سوزان مکی، سارا-جین ویل] همه زن بودند. نگاه تیز و نافذ زنان را می‌توان در این فیلم دید.»

اکران فیلم «بدرفتاری» روز ۱۳ ماه مارس در سینماهای بریتانیا آغاز می‌شود.

© The Independent

بیشتر از فیلم