ویروس کرونا؛ رئیس بیمارستان مرکز شیوع بیماری درگذشت

چندی پیش اولین پزشک تشخیص دهنده این ویروس کشنده نیز از دنیا رفته بود

رئیس بیمارستان ووهان پس از آنکه تمام منابع بیمارستان را به کنترل ویروس کرونا اختصاص داد، بر اثر ابتلا به این بیماری درگذشت.

کمیسیون بهداشت ووهان اعلام کرده که لیو ژیمینگ، رئیس بیمارستان ووچانگ شهر ووهان، در ساعت ۱۰:۲۰ دقیقه بامداد روزسه شنبه «به دنبال شکست کلیه تلاش‌ها برای نجات او» جان سپرد.

درباره دکتر لیوی ۵۲ ساله گفته شده که او «اقدامات مهمی‌ در جهت مبارزه و کنترل» ویروس که تاکنون ده‌ها هزار نفر را مبتلا کرده و جان ۱۸۶۸ نفر را گرفته، انجام داده بوده است.

دکتر لیو هفتمین پزشکی است که از عوارض کرونا جان می‌سپارد. حدود ۱۷۰۰ پزشک و پرستار هم در جریان مراقبت از بیماران و مبارزه با شیوع کرونا، بیمار شده‌اند.

در اوایل ماه جاری نیز، دکتر لی ون‌لیانگ، پزشکی که به خاطر هشدار در مورد بروز بیماری شبه سارس از طرف مقامات چین توبیخ شده بود، بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

درگذشت دکتر لیو ابتدا در روز دوشنبه از طرف کمیسیون بهداشت ایالت هوبی در شبکه‌های اجتماعی اعلام شد، اما کمیسیون در پست دیگری که بعدتر منتشر شد، ضمن اشاره به این که او هنوز در قید حیات است، نادرست بودن پست اول را ناشی از «اطلاعات غلط» از جانب یکی از دوستان لیو اعلام کرد. 

کمیسیون بهداشت در پست دومش نوشت: «به گفته اقوام لیو، او هنوز زنده است و بیمارستان نهایت تلاش خود را برای نجات او به کار می‌برد.»

آر. آی . پی لیو ژیمینگ، رئیس بیمارستان ووچانگ در ووهان، مرکز شیوع ویروس کرونا، در روز سه شنبه براثر ابتلا به «کووید ۱۹» درگذشت. او نخستین رئیس یک بیمارستان است که در جریان شیوع این بمیاری که ۷۰ هزار نفر را در چین مبتلا کرده، در می‌گذرد.

از هنگامی ‌که تلویزیون دولتی چین در بامداد سه شنبه خبر درگذشت دکتر لیو را اعلام کرد، کمیسیون بهداشت پست دیگری در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکرده است.

در گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین آمده است که بیش از ۸۰ درصد موارد ابتلا به کرونا ملایم بوده و روند سرایت آن از اوایل ماه فوریه کند شده است.

در این گزارش همچنین آمده است که این بیماری که اکنون رسما به عنوان کووید ۱۹ شناخته می‌شود، از بیماری آنفولانزا کشنده تر بوده و به مرگ ۲/۳ در صد مبتلایان می‌انجامد. درصد تلفات ناشی از ابتلا به آنفولانزا ۱/۰ درصد برآورد شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این پژوهش هشدار می‌دهد که هرچند موارد ابتلا به کرونا کاهش یافته، ممکن است این روند با بازگشت مردم بر سر کارو گشایش مدارس پس از تعطیلات عید سال نو، تغییر کند.

دولت چین مدت تعطیلات سال نو را به هدف جلوگیری از گسترش اپیدمی ‌کرونا تمدید کرده و از مردم خواسته است تا حد امکان از خانه کار کنند و خود را در قرنطینه نگاه دارند.

در سطح جهانی، بیش از ۷۳ هزار نفر به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که بخش اعظم آن در شهر ووهان، مبداء شروع بیماری متمرکز بوده است.

بیشتر از جهان