ادعای نشریه مذهبی: پیت بوتجیج مستحق مرگ است

کارزار انتخاباتی پیت بوتجج هنوز در این مورد اظهارنظر نکرد

پیت بوتجج یکی از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری - Ethan Miller / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

یک نشریه مذهبی مسیحیان ارتدوکس آمریکا (اوانجلیست‌ها) در مقاله‌ای نوشته است که پیت بوتجج ، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری، «لایق مرگ» است، زیرا علنا همجنس‌گراست.

در این مقاله که در وبسایت «کاریزما نیوز» وابسته به نشریه «کاریزما» منتشر شده، «برت فاریاس» برخورد مثبت مردم را به فردی که علنا همجنس‌گرا بوده و با نامزدی در یک حزب سیاسی عمده، خواهان دستیابی به ریاست جمهوری است، تقبیح کرده است.

او گفته است که استقبال از همجنس‌گرا بودن بوتجج «ناقوس مرگ یک ملت» است.

آقای فاریاس، که مدعی است رهبر «واحدهای آتش مقدس» (فعالیت‌های تبلیغاتی مسیحی‌ها) در بوستون است، می‌‌نویسد: «خداوند مرد و زن را آفرید تا برای تولید مثل رابطه جنسی داشته باشند؛ هرچیز خارج از این قاعده، خارج از رفتار پسندیده مذهبی است.»

او می‌‌افزاید: «مصالحه مداوم کشیش‌ها برای اجتناب از جنجال، موجب لطمات بسیار نه تنها به جهانی شده که خواهان صراحت لهجه و روشنی کلام کشیش‌هاست، بلکه به مومنینی که قدرت تشخیص چندانی نداشته و از ابهام خسته شده‌اند.» 

آقای فاریاس گفت شهردار سابق «ساوث بِند» به دلیل همجنس‌گرایی‌اش «شیطان را پرستش» می‌‌کند و افزود: «در واقع، کسانی که دست به این‌گونه اعمال می‌‌زنند بر اعمال مشابه دیگران هم صحه می‌‌گذارند. این‌ها «مستحق مرگ» هستند. (سوره ۱:۳۲ رومی‌‌ها) این یکی از آخرین نشانه‌های خشم خدا علیه جامعه است.»

او در ادامه می‌نویسد: «این تعریف فعالیت همجنس‌گرایانه و تلاش برای تثبیت آن به عنوان امری طبیعی و به حاشیه راندن کسانی است که آن را تایید نمی‌‌کنند. این، امروز آمریکاست. تا کجا به قعر ذلت سقوط کرده‌ایم.»

نظرات آقای فاریاس که در نشریه نیوزویک نیز انعکاس یافت، با موج اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد، که ضمن اشاره به اینکه خود مسیحی هستند، گفته‌اند آقای فاریاس به غلط از انجیل نقل قول کرده است. این چالشی است که با ادامه کارزار انتخاباتی، حتی هواداران شهردار ۳۸ ساله ساوث بند با آن رو به رو هستند: تعصب و همجنسگرا هراسی.

آقای بوتجج در کتاب خاطراتش «کوتاه ترین راه به خانه: چالش یک شهردار و الگویی برای آینده آمریکا» به تصمیم برای علنی کردن‌گرایش جنسی‌اش پیش از انتخابات مجدد شهرداری ساوث بند در سال ۲۰۱۵ اشاره می‌‌کند، که در آن هشتاد درصد آرای مردم شهر را به خود اختصاص داد.

او در مقاله‌ای در نشریه محلی «ساوث بند تریبیون» نوشت: «در بزرگسالی بود که توانستم این واقعیت ساده را بپذیرم که همجنس‌گرا هستم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

موضوع همجنس‌گرایی آقای بوتجج بار دیگر پس از انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در آیووا مطرح شد که یکی از رای‌دهندگان پس از آن که متوجه شد او همجنس‌گراست، خواهان پس گرفتن رای خود شد.

آقای بوتجج در واکنش به این واقعه گفت: «متاسفم که نمی‌‌توانم نظر مثبت همه را جلب کنم، اما به عنوان کسی که تحت فرمانداری مایک پنس در ایالت من، توانست مجددا با ۸۰ درصد آرا در ایندیانا سیتی انتخاب شود، می‌‌بینم که پای انتخابات که به میان بیاید، بسیاری از مردم قادرند فرای تعصباتشان عمل کنند.» 

نتیجه نظرخواهی‌های «پولیتیکو» که در ماه اکتبر منتشر شد، حاکی از آن است که نیمی‌‌ از رای‌دهندگان آمریکایی شخصا با یک رئیس جمهوری همجنس‌گرا مشکلی ندارند، اما در این که کشور پذیرای چنین پدیده‌ای باشد، اختلاف نظر دارند. 

کارزار آقای بوتجج مسیحی و سرباز سابق ارتش در این مورد اظهار نظر نکرد و «کاریزما نیوز» هم تاکنون واکنشی نشان نداده است.

نظرخواهی‌ها نشان می‌‌دهد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، حدود هشتاد درصد مسیحیان ارتدوکس آمریکا به دونالد ترامپی که سه بار ازدواج کرده، صاحب کازینوهای ورشکسته بوده و تجربه چندانی از رفتن به کلیسا یا خواندن انجیل نداشته، رای دادند. اما آقای ترامپ با انتصاب دو قاضی محافظه‌کار مسیحی در دیوان عالی ایالات متحده و حمایت از محدودیت سقط جنین، از رای آن‌ها قدردانی کرد.