آخرین نظرسنجی‌ انتخابات آمریکا؛ برنی سندرز نامزد پیشتاز حزب دموکرات

براساس این نظرسنجی‌ها، حمایت از جو بایدن کاهش یافته است

در این نظرسنجی آقای سندرز با ۲۰ درصد پیشتاز بود و در مقایسه با هفته قبل، میزان حمایت از او یک درصد افزایش یافت. - Joe Raedle/AFP

طبق یک نظرسنجی جدید درباره نامزدهای دموکرات در سرتاسر کشور، با کاهش حمایت از جو بایدن، برنی سندرز از بقیه نامزدهای این حزب پیشی گرفته است.

در شب انتخابات مقدماتی در نیو همپشایر، یعنی دومین فرصت رأی دادن واقعی برای مردم، به جای پاسخ دادن به سؤالات نظرسنج‌ها، طبق نتایج نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک سناتور ایالت ورمانت با ۲۵ امتیاز پیشتاز شد.

در عین حال، آقای بایدن، پس از کسب نتیجه ضعیف و جایگاه چهارم در آیوا، در این نظرسنجی با ۹ درصد کاهش، ۱۷ درصد آرا را به خود اختصاص داد.

مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک، که میلیون‌ها دلار از ثروتش را صرف تبلیغات کرده است، از الیزابت وارن و پیت بوتجج پیشی گرفت و جایگاه سوم را به دست آورد.

تیم مالوی، تحلیلگر نظرسنجی در دانشگاه کوینیپیاک، می‌گوید «بایدن پس از سقوط شدید به ۱۷ درصد، که پایین‌ترین میزان برای او در سطح کشور است، سخت تلاش می‌کند تا جایگاه خود را در نیوهمپشایر دوباره به دست بیاود. آیا ارودگاه بلومبرگ اسب سفید نجات را برای او آماده خواهد کرد؟ شاید فعلا نه، اما بدون موفقیت در آیوا و نیو همپشایر، او ناگهان سایه سنگینی بر مرحله مقدماتی انداخت.»

در عین حال، نظرسنجی دیگری نیز نشان داد که آقای بایدن با چالش‌هایی روبه‌روست.

نظرسنجی رویترز/ ایپسوس که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که ۱۷ درصد دموکرات‌های ثبت‌شده و رأی‌دهندگان مستقل به آقای بایدن رأی می‌دهند، و این پنج درصد کمتر از نتیجه‌ای بود که هفته قبل در نظرسنجی مشابهی، پیش از برگزاری اولین رقابت‌های درون حزبی در آیوا به دست آمد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این نظرسنجی آقای سندرز با ۲۰ درصد پیشتاز بود و در مقایسه با هفته قبل، میزان حمایت از او یک درصد افزایش یافت. مایکل بلومبرگ نیز با ۶ درصد افزایش، ۱۵ درصد را به دست آورد.

براساس این نظرسنجی، خانم وارن ۲۰ درصد را از آن خود کرد و آقای بوتجج ۵ درصد. اندرو یانگ و امی کلوبوچار نیز به ترتیب ۵ و ۳ درصد را کسب کردند.

آنچه در این نتایج برجسته بود، کاهش پیوسته حمایت از آقای بایدن بود؛ در حالی که تا این اواخر گزینه محبوب و برتر برای انتخاب به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات تلقی می‌شد.

محبوبیت اولیه آقای بایدن در بین رأی‌دهندگان باعث شده که او همواره ادعا کند، در بین نامزدهای حزب بیشترین شانس انتخاب را راد. با این حال، در آیوا چهارم شد، و از سندرز، بوتجج و وارن عقب افتاد.

© The Independent