سرباز تایلندی: «مرگ سرنوشت همه است»

این سرباز به خاطر عدم توافق سر قرارداد خانه، ۲۶ نفر را به ضرب گلوله کشت

ادای احترام به قربانیان حادثه تیراندازی در مرکز خرید در تایلند- CHALINEE THIRASUPA / AFP

به گفته مقام های تایلند، یک سرباز طی یک تیراندازی وحشیانه، حداقل ۲۶ نفر، از جمله یک پسر ۱۳ ساله، را کشت و ۵۷ نفر دیگر را مجروح کرد چرا که از عدم توافق سر «قرارداد خانه‌اش» خشمگین بوده است.

پرایوت چان اوچا، نخست وزیر تایلند در روز یکشنبه به خبرنگاران گفت، این سرباز که جاکراپانت توما نام دارد سر قطعه زمینی با یکی از خویشاوندان افسر مافوق خود به مشکل برمی‌خورد.

آقای چان اوچا در مصاحبه مطبوعاتی که در استان ناخون راتچاسیما در شمال شرقی کشور که محل وقوع این حمله در روز شنبه بود، گفت: «این یک مشکل شخصی بر سر قرارداد خانه بود.»

او افزود: «این اقدام در تایلند بی‌سابقه است و من می‌خواهم این آخرین باری باشد که ما شاهد بروز چنین فاجعه‌ای در کشور هستیم.»

صدها نفر از شهروندان در مرکز خرید ترمینال ۲۱ شهر بودند وقتی آقای توما سوار بر یک خودروی هاموی سرقتی و مجهز به مسلسل‌های خودکار و مهمات دزدیده از زرادخانه پادگان ارتش، به ساختمان وارد می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سوانارات جیراتاناساکول، یکی از نجات یافتگان ۲۷ ساله این حمله گفت: «خیلی وحشتناک بود چون هر از گاهی صدای شلیک گلوله به گوش می‌رسید. ما ساعت‌ها برای رسیدن نیروهای پلیس و کمک منتظر ماندیم.»

به گزارش بانکوک پست (Bangkok Post) فرد مهاجم بعد از کشمکشی ۱۸ ساعته با نیروهای امنیتی تایلند به ضرب گلوله کشته شد. وینتای سوواری، سخنگوی ارتش گفت آقای توما که تیرانداز ماهری بود دو تفنگ، یک مسلسل ام۶۰، و ۷۷۰ خشاب مهمات را از زرادخانه ارتش دزدیده بود. 

از قرار معلوم آقای توما افسر مافوق خویش و نگهبان زرادخانه ارتش راهم به قتل رسانده تا بتواند اسلحه‌ها را بدزدد.

در طول تیراندازی وحشیانه خویش، توما پست‌های فیسبوک خود را نیز به روز می‌کرد تا آنکه این شبکه اجتماعی حساب وی را مسدود کرد.

او گفت: «مرگ سرنوشت همه است.»

کمی‌ بعد‌تر او با انتشار پست دیگری از این شکایت کرد که انگشتانش خسته و کوفته شده‌اند و پرسید: «آیا باید تسلیم شوم؟»

فیسبوک با صدور بیانیه‌ای اظهار داشت: «برای افرادی که دست به ارتکاب چنین اعمال وحشیانه‌ای می‌زنند یا افرادی که به تشویق و حمایت از چنین حمله‌ای می‌پردازند، هیچ جایی در فیسبوک وجود ندارد.»

ظاهرا ماموران پزشکی قانونی هنوز در حال جمع‌آوری مدارک از این مرکز خرید هستند که تا پایان یافتن تحقیقات مقامات تعطیل خواهد ماند.

استان ناخون راتچاسیما که همچنین به نام کورات مشهور است، جمعیتی حدود ۲۵۰ هزار نفر دارد. تایلند سالانه حدود یک میلیون گردشگر دارد ولی گردشگران چندانی از این شهر دیدار نمی‌کنند.

گزارش‌های تکمیلی از سایر آژانس‌های خبری

© The Independent

بیشتر از جهان