تصاویر هوایی از تولد شهربازی عظیم در عربستان سعودی خبر می‌‌دهند

این مجموعه تفریحی بزرگ در منطقه کوهستانی طویق، در ۴۵ کیلومتری ریاض، واقع است

َعکس تزیینی‌ــ تصویر هوایی شهر بازی دراگون بال‌ــ MAXAR TECHNOLOGIES

در ادامه پروژه‌های عظیمی که شاهزاده بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در این کشور برای تحقق طرح چشم‌انداز ۲۰۳۰ و تبدیل عربستان سعودی به مقصد برتر گردشگری آغاز کرده، یک پارک آبی و شهربازی جدید نیز در دست احداث است.

شهربازی جدید عربستان سعودی که نوعی پارک موضوعی (تم‌پارک) است، بر پایه «دراگون بال»، انیمه ژاپنی محبوب، احداث می‌شود. پارک آبی «آکواعربیا» هم اولین پارک آبی عربستان سعودی و یکی از بزرگ‌ترین پارک‌ آبی‌های جهان خواهد بود که بخشی از شهربازی دراگون بال به شمار می‌رود. تصاویر ماهواره‌ای جدیدی که از طریق «مکسر تکنولوژی» به صورت اختصاصی در اختیار نیوزویک قرار گرفته، نشان می‌دهد که این پارک در حال ساخت است تا برای افتتاحیه بزرگ آن در سال ۲۰۲۵ آماده شود.   

آکواعربیا بخشی از شهر قیدیه و مجموعه تفریحی و سرگرمی جدیدی است که جزو طرح چشم‌انداز ۲۰۳۰ شاهزاده بن سلمان محسوب می‌شود؛ طرحی که با هدف کاهش وابستگی اقتصادی عربستان سعودی به نفت و گاز اجرا می‌شود.

این مجموعه تفریحی بزرگ در منطقه کوهستانی طویق، در ۴۵ کیلومتری ریاض، واقع است. وسعت این پارک حدود ۲۵۰ هزار مترمربع است و ۲۲ وسیله تفریحی و بازی دارد که بلندترین ترن هوایی جهان و سرسره آبی از جمله از آن‌ها است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش نیوزویک، در این منطقه ورزش‌های آبی و فعالیت‌هایی مانند موج‌سواری، کایاک‌سواری، دره‌نوردی، صعود انفرادی و پرش از صخره به آب مهیا خواهد شد که همه این سرگرمی‌ها تنها با ۴۰ دقیقه رانندگی از پایتخت و فرودگاه بین‌المللی ریاض در دسترس است.

آکوعربیا، پارک سرگرمی از جدید نشان تجاری سیکس فلگس (sixflags) خواهد بود و بلندترین، سریع‌ترین و طولانی‌ترین ترن هوایی جهان و همچنین پیست مسابقه اتومبیل‌رانی فرمول۱ دارد. شهربازی دراگون بال اولین جاذبه تفریحی جهان است که بر پایه مجموعه‌ کتاب‌‌های مصور و انیمه محبوب دراگون بال ساخته می‌شود.

با وجود آنکه هزینه‌های ساخت این پارک هنوز فاش نشده است، نایت فرانک، مشاور املاک و مستغلات، هزینه ساخت طرح بزرگ قیدیه را ۹.۸ میلیارد دلار براورد کرده است. قیدیه یکی از چندین طرح‌ بلندپروازانه در حال پیشرفت در پادشاهی عربستان سعودی است که به پروژه‌‌ ابرشهر نئوم و گل سرسبد آن یعنی آسمان‌خراش عمودی به نام «لاین» خواهد پیوست.

شاهزاده بن سلمان این کشور پادشاهی را در مدت زمانی کم به یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های گردشگری جهان تبدیل کرده است و همچنان در این مسیر به پیش می‌رود. برگزاری جشنواره‌های موسیقی، مد و زیبایی و همچنین جشنواره فیلم دریای سرخ از جمله تمهیداتی است که مشتاقان بسیاری از سراسر جهان را در این منطقه گرد هم می‌آورد. نمایش مد لباس شنا که هفته گذشته در عربستان سعودی برگزار شد، نمونه‌ای از تلاش‌های شاهزاده بن سلمان برای تغییرات بزرگ در این پادشاهی است.

بیشتر از سفر