به سخره گرفتن ترامپ در کارزار انتخاباتی رقیب میلیاردر

ستاد انتخاباتی بلومبرگ با مسخره کردن موها و چاقی ترامپ به توهین‌های او پاسخ داد

 مایکل بلومبرگ نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا- MARK WILSON / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

کارزار انتخاباتی 2020 مایک بلومبرگ، در واکنش به طوفان تویتری شب گذشته دونالد ترامپ - که در آن شهردار سابق نیویورک را به تلاش برای کلاهبرداری در انتخابات آینده متهم کرده بود، در بیانیه‌ای گفت که رئیس جمهوری «دچار مرض دروغگویی» شده است.

جولی وود، سخنگوی این نامزد میلیاردر ریاست جمهوری، در گفتگو با سی‌ان‌ان گفت: «رئیس جمهوری دروغ می‌گوید.».

وی افزود: «او دچار مرض دروغگویی شده است و درباره همه‌چیز دروغ می‌گوید؛ موهای مصنوعی‌اش، چاقی‌اش، و پوست برنزه‌ مصنوعی‌اش.»

این اظهارات پس از آن مطرح شد كه ترامپ در چندین توییت عصبانی، علیه آخرین نامزد دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری، گفت كه بلومبرگ «به جایی نمی‌رسد» و با صرف میلیون‌ها دلار برای تبلیغات انتخاباتی در ماه‌های اخیر صرفا «پولش را هدر می‌دهد.»

ترامپ و بلومبرگ هریک در جریان فرصت تبلیغاتی پرطرفدار و پرهزینه مسابقات سوپربول، 10 میلیون دلار هزینه می‌کنند.

ترامپ همچنین ادعا کرده است که بلومبرگ - که او را «مایک کوچولو» می‌نامد - در حال مذاکره است تا بتواند در مناظره مرحله مقدماتی نامزدهای دموکرات شرکت کند، حق نظارت بر صندوق‌ها را به دست بیاورد، و یا در جریان مناظرات جایگاه خود را ارتقا دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس جمهوری گفت: «بعضی وقت‌ها چنین کارهایی می‌کنند، اما واقعا منصفانه نیست!»

بلومبرگ بعدا در پاسخ به توییت‌های رئیس جمهوری گفت: «روی صحنه اعتماد به نفس و توانایی من دو برابر اوست، و این مهم است.»

او همچنین در پاسخ به توییت ترامپ - که ادعا کرده بود « پول بسیاری از تبلیغاتی را که نگاه می‌کنید، مایک بلومبرگ کوچولو می‌دهد»، نوشت: «به نظر می‌رسد که تبلیغات ما خواب شبانه را از تو گرفته است. امروز یک تبلیغ خیلی خاص داریم، حتما باید آن را ببینی.»

در حالی که تبلیغات رئیس جمهوری در سوپربول بر این متمرکز شده که چگونه دولت وی آمریکا را به کشوری «امن‌تر» و «پررونق‌تر» تبدیل کرده است، تبلیغ 60 ثانیه‌ای بلومبرگ بیشتر به مشکلاتی مانند خشونت اسلحه و کارهایی که این شهردار سابق نیویورک برای مبارزه با این پدیده کرده است می‌پردازد.

بلومبرگ، از زمان اعلام نامزدی خود در نوامبر 2019، بسیار بیشتر از سایر نامزدهای دموکرات ریاست جمهوری در زمینه تبلیغات هزینه کرده است؛ طبق گزارش‌ها او تاکنون 250 میلیون دلار خرج کرده است.

او پیش از این گفته بود که دلیل تمرکزش بر امنیت اسلحه در طول مسابقات سوپربول این است که این مسئله برای جوامع سراسر کشور اهمیت دارد و برای او در مقام رئیس جمهوری اولویت اصلی خواهد بود.

این شهردار سابق افزود: «همه آمریکایی‌ها - از جمله افرادی در دو حزب و بیشتر کسانی که اسلحه دارند - از قانون بررسی جامع سوابق و دیگر قوانین معقول در مورد اسلحه حمایت می‌کنند.»