مونیکا لوینسکی: هنگام مقایسه استیضاح ترامپ و کلینتون نام من را نیاورید

ترامپ، امیدوار است مجلس سنا به استیضاح او رای منفی بدهد

لوینسکی می‌گوید،نام بردن از او موقع اشاره به استیضاح ۱۹۹۸، وقایع را تحت تاثیر او قرار می‌دهد-Matt Winkelmeyer/Getty Images for Vanity Fair/AFP

مونیکا لوینسکی از مردم خواست هنگام مقایسه ماجرای استیضاح دونالد ترامپ و استیضاح بیل کلینتون، نام او را نیاورند. مونیکا لوینسکی، زنی است که داستان رابطه‌اش با بیل کلینتون، رئیس ‌جمهوری سابق ایالات متحده، بیست سال پیش در کانون استیضاح کلینتون، رئیس‌ جمهوری وقت آمریکا بود. 

لوینسکی - که آن زمان کارآموز کاخ سفید بود، گفت که تاثیر نام بردن از او موقع اشاره به استیضاح ۱۹۹۸، این است که وقایع تحت تاثیر مسئله زن دخیل در پرونده قرار می‌گیرد.

او به روزنامه‌نگاران و تحلیل‌گران، عبارات جایگزینی پیشنهاد کرده تا به جای آوردن نام او در ارتباط با وقایع سال ۱۹۹۸ و استیضاح بیل کلینتون، استفاده کنند. در جریان این استیضاح، کلینتون درمجلس نمایندگان - که اکثریتش با جمهوری‌خواهان بود، استیضاح شد و سنای تحت کنترل دموکرات‌ها به استیضاح او رای منفی داد. 

مونیکا لوینسکی گفت:‌ «یک یادآوری کوچک به روزنامه‌نگاران و تحلیل‌گران درباره را‌ه‌هایی غیر از بردن اسم من در اشاره به وقایع ۱۹۹۸، بیایید آن موضوع را با آوردن عباراتی مثل "آن زن، جوان‌ترین، و ضعیف‌ترین شخص" چارچوب‌بندی نکنیم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رابطه خانم لوینسکی و بیل کلینتون در کاخ سفید، در کانون پرونده جمهوری‌خواهان علیه رئیس‌ جمهوری کلینتون بود. بیل کلینتون پیشتر در مقابل دادگاه و هنگام پاسخ‌‌گویی به کنت استار، دادستان ویژه، درباره همین موضوع سوگند دروغ خورده بود.

دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری آمریکا، امیدوار است درست مانند آنچه در دوران بیل کلینتون رخ داد، مجلس سنا - که حالا با اکثریت جمهوری‌خواه و تحت ریاست میچ مک‌کانل، سناتور جمهوری‌خواه است، به استیضاح او رای منفی بدهد. 

چندین نشریه گفته‌اند که این اولین اظهار نظر خانم لوینسکی ۴۶ ساله، درباره استیضاح ترامپ نیست. 

در ماه دسامبر، مونیکا لوینسکی - که فعال و گاهی طراح مد است، از مردم خواست موقع صحبت درباره استیضاح رئیس‌ جمهوری در رسانه‌های اجتماعی، پای او را به میان نکشند. 

© The Independent