دیلی‌میل: آمریکا موشک‌هایی برای از کار انداختن دائمی کامپیوترهای تاسیسات هسته‌ای زیرزمینی ایران دارد

دیلی‌میل می‌گوید که این موشک‌ها می‌توانند در ارتفاع کم حرکت کنند و انرژی مایکروویو (موج کوتاه) پرقدرتی ساطع کند که تراشه‌های کامپیوتر را می‌سوزاند

چند جنگنده و پرچم‌های جمهوری اسلامی و آمریکا

دیلی‌میل در گزارشی اختصاصی نوشت که نیروی هوایی آمریکا طی پروژه‌ای‌ محرمانه موشک‌هایی در اختیار دارد که می‌توانند با ایجاد اختلال در سیستم‌های الکترونیکی تاسیسات هسته‌ای ایران آنها را بدون آسیب زدن به غیرنظامیان منهدم کنند.

براساس این گزارش این سلاح‌های مایکروویو (موج کوتاه) داخل موشک‌های کروز جا می‌شوند و برای استفاده از آنها از بمب‌افکن‌های بی‌-۵۲ استفاده می‌شود.

دیلی‌میل می‌گوید که این موشک‌ها می‌توانند در ارتفاع کم حرکت کنند و انرژی مایکروویو پرقدرتی ساطع کند که تراشه‌های کامپیوتر را می‌سوزاند.

به این ترتیب سیستم‌های کامپیوتری تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی بدون آسیب به غیرنظامیان از کار می‌افتد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیلی‌میل می‌گوید که این پروژه تحت عنوان CHAMP را بخشی از شرکت بوئینگ ساخته است که با آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا کار می‌کند.

این پروژه نخستین‌بار در سال ۲۰۱۲ با موفقیت آزمایش شد و پس از آن از سال ۲۰۱۹ اجرایی شد.

دیلی‌میل به نقل از کارشناسان گزارش می‌دهد که این سیستم موشکی درباره تاسیساتی که زیر زمین ساخته شدند نیز کارایی دارد.

برخی تاسیسات هسته‌ای ایران از بیم حمله‌های موشکی و بمب‌باران در اعماق زمین بنا شده‌اند.

به گزارش دیلی‌میل این موشک‌ها می‌توانند از طریق مرتبط شدن با کابل‌های برق و خطوط ارتباطی و آنتن‌ها، سیستم‌های زیرزمینی را از بین ببرند. در نتیجه این موشک‌ها می‌توانند به هر تاسیسات هسته‌ای یا نظامی زیرزمینی نفوذ کنند و کامپیوترهای آنها را از کار بیاندازند.

این موشک‌ها سامانه‌های دفاع هوایی را نیز مختل می‌کنند و می‌توانند به سرعت جنگنده‌ها، تانک‌ها و ناوها و سیستم‌های موشکی را از کار بیاندازند.

براساس این گزارش این موشک‌ها می‌توانند به چند هدف حمله کنند و مقابله با آن پیش از حمله امکان‌پذیر نیست.

این درحالی است که این سیستم موشکی کاملا با حمله سایبری متفاوت است و بر خلاف حمله سایبری، سیستم‌های کامپیوتری را به طور دائم از کار می‌اندازد.

بیشتر از جهان