ویروس کرونا؛ واکنش جهان به وضعیت اضطراری

در خارج از مرزهای چین، بیش از یکصد مورد ابتلا به کرونا در دستکم ۲۳ کشور جهان ثبت شده است

یکی از طرفداران کوبی برایانت در مقابل دیوار یادبود وی در کالیفرنیا، برای محافظت خود از ویروس کرونا، از ماسک استفاده کرده است- Mark RALSTON / AFP

سازمان بهداشت جهانی شیوع ویروس کرونا را که بر اثر آن تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند، یک وضعیت اضطراری اعلام کرده است. ویروس کرونا از چین به سراسر جهان از جمله بریتانیا سرایت کرده است.

تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر به این ویروس آلوده شده اند. روز پنجشنبه، سازمان بهداشت جهانی از «کلیه کشورهای جهان» خواست تا «برای جلوگیری از شیوع این بیماری تنفسی اقداماتی فوری درنظر گیرند.»

سازمان بهداشت جهانی گفت وضع مزاجی بیش از ۱۳۰۰ نفر وخیم توصیف شده در حالی که ۱۲۴ نفر از بیماری نجات یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در خارج از مرزهای چین، بیش از یکصد مورد ابتلا به کرونا در دستکم ۲۳ کشور جهان ثبت شده است. از میان آن‌ها تنها هفت نفر بدون سفر قبلی به چین به این بیماری مبتلا شده‌اند.

در بیانیه ای که از طرف کمیته اورژانس سازمان بهداشت جهانی منتشر شده آمده است :«در سه کشور در خارج از مرزهای چین، ویروس بیماری از فرد به فرد منتقل شده است. حال یکی از این موارد وخیم است اما تلفاتی گزارش نشده است.» 

تدروس ادهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، گفت:«هدف اصلی این اعلامیه جریانات چین نیست بلکه وقایع (مربوط به شیوع کرونا) در دیگر کشورهاست.»

او همچنین «اقدامات شگفت انگیز» مقامات چینی را (در مقابله با بیماری) ستود. اکنون نگرانی این است که کشورهای آسیب پذیر چگونه با شیوع ویروس کرونا مبارزه خواهند کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان