فروریختن پل در بالتیمور؛ عملیات امداد و نجات در آب‌های سرد ادامه دارد

شرکت دریایی سینرجی گفت که کشتی کانتینربر با یکی از ستون‌های پل برخورد کرده است

یک پل بزرگ در بندر بالتیمور ایالات متحده در ساعات اولیه روز سه‌شنبه ۷ فروردین، ۲۶ مارس پس از اصابت یک کشتی کانتینری فروریخت و خودروها و ۲۰ نفر را به داخل رودخانه زیر آن فرو برد.

پس از اینکه پل فرانسیس اسکات کی به طول ۲٫۵۷ کیلومتر در آب مچاله شد، امدادگران در رودخانه پاتاپسکو به دنبال بازماندگان این حادثه هستند.

کوین کارترایت، سخنگوی شهر بالتیمور گفت که ممکن است ۲۰ نفر همراه با «وسایل نقلیه متعدد، و احتمالاً یک تراکتور تریلر یا وسیله نقلیه‌ای به بزرگی یک تراکتور تریلر، در رودخانه سقوط کرده باشند.»

او گفت: «این یک رویداد با تلفات جمعی است و این عملیات قرار است روزهای زیادی ادامه یابد.»

تصاویر زنده‌ای از این حادثه که در یوتیوب منتشر شد، کشتی را در حال برخورد به پایه میانی پل در تاریکی نشان می‌داد. چراغ‌های جلوی خودروها روی پل دیده می‌شد که به داخل آب سقوط می‌کنند و کشتی هم آتش گرفت.

وس مور فرماندار مریلند وضعیت فوق العاده اعلام کرد. او در بیانیه‌ای گفت که ایالت مریلند در حال کار با یک تیم بین سازمانی برای استقرار سریع منابع فدرال است. اف‌بی‌آی در بالتیمور گفت که نیروهایش «در صحنه» حضور دارند.

بر اساس داده‌های اداره بندری مریلند، بالتیمور شلوغ‌ترین بندر ایالات متحده برای حمل و نقل خودرویی است.

منابع کشتیرانی و بیمه گفتند که هنوز مشخص نیست که آیا کشتی‌های دیگری آسیب دیده‌اند یا اینکه آیا عملیات بندری مختل خواهد شد یا خیر.

سخنگوی شهر بالتیمور گفت: «ما در حدود ساعت ۱:۳۰ بامداد چندین تماس با ۹۱۱ دریافت کردیم که یک کشتی با پل کی در بالتیمور برخورد کرد و باعث فروریختن آن شد.»

پلیس بالتیمور گفت که این حادثه در ساعت ۱:۳۵ بامداد به وقت شرقی (۵:۳۵ به وقت گرینویچ) به آنها اطلاع داده شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این کشتی با نام دالی توسط داده‌های ردیابی کشتی LSEG به عنوان یک کشتی کانتینری با پرچم سنگاپور، شناسایی شد. اطلاعات LSEG  نشان می‌دهد که مالک ثبت شده کشتی Grace Ocean Pte Ltd و مدیر آن شرکت Synergy Marine Group است.

شرکت دریایی سینرجی گفت که این کشتی با یکی از ستون‌های پل برخورد کرده است.

کشتی دالی توسط شرکت کشتیرانی مرسک (MAERSKb.CO) اجاره شده است. مرسک گفت: «ما از اتفاقی که در بالتیمور رخ داده است وحشت زده شده‌ایم و افکار ما با همه افراد آسیب دیده است.»

ترمینال‌های خصوصی و عمومی بندر بالتیمور در سال ۲۰۲۳،  حدود ۸۵۰ هزار خودرو و کامیون سبک را جابجا کردند که بیشترین تعداد از بندرهای ایالات متحده است. بر اساس آمار یک وب سایت دولتی مریلند، این بندر همچنین محل بارگیری و تخلیه ماشین‌آلات کشاورزی و ساختمانی، شکر، گچ و زغال سنگ است.

این بندر واردات و صادرات خودروسازان بزرگ از جمله نیسان، تویوتا، جنرال موتورز، ولوو، جگوار لندرور و گروه فولکس واگن را انجام می‌دهد و البته مدل‌های لوکس آئودی، لامبورگینی و بنتلی.

بیش از ۴۰ کشتی در بندر بالتیمور باقی مانده‌اند، از جمله کشتی‌های باری کوچک، قایق‌های یدک کش و کشتی‌های تفریحی. داده‌ها نشان می‌دهد که حداقل ۳۰ کشتی دیگر مقصدشان بالتیمور است.

بیشتر از جهان