کارمند فدراسیون به ایندیپندنت فارسی: قلعه‌نویی بازیکنان را به کوتاه‌کردن موهایشان مجبور می‌کند

به گفته این منبع، قلعه‌نویی چند بازیکن دیگر را هم مجبور به پاک کردن تتوهای بدنشان کرده است

تیم ملی فوتبال ایران، پنج‌شنبه دوم فروردین، در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، در یک بازی آسان در خانه با ۵ گل ترکمنستان را شکست داد و با ۷ امتیاز، همراه با ازبکستان، صدرنشین گروه خود شد.

اما نکته‌ای که در این مسابقه بیش از نتیجه آن شگفت‌انگیز بود، کوتاه‌شدن ناگهانی موهای سر جواد آقایی‌پور، مهاجم گیلانی باشگاه استقلال خوزستان بود. او بعد از حضور در اردوی تیم ملی با ظاهری متفاوت وارد ورزشگاه آزادی شد.

پیش از این نیز برخی از خبرنگاران ورزشی در ایران گفته بودند که امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، در اردوهای پیش از برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، رضا اسدی و محمدجواد حسین‌نژاد را مجبور کرده است تا شکل موی خود را تغییر دهند و طبق میل قلعه‌نویی آن را کوتاه کنند.

در همین زمینه، یکی از کارمندان فدراسیون فوتبال ایران به ایندیپندنت فارسی گفت:‌ «به نظر می‌رسد که درحال بازگشت به دهه شصت هستیم، چون متاسفانه امیر قلعه‌نویی با بازیکنانی که موهای بلند دارند یا روی بدنشان تتو و خالکوبی دیده می‌شود، رابطه خوبی ندارد و در ماه‌های اخیر هم حداقل ۵ بازیکن را مجبور به کوتاه کردن موهایشان یا پاک کردن تتوها کرده است. جواد آقایی‌پور نیز آخرین مورد از این نوع رفتارهای عجیب قلعه‌نویی است و این بازیکن جوان ازسوی سرمربی تهدید شد که در صورت کوتاه‌نکردن موهایش در فهرست بعدی تیم ملی جایی نخواهد داشت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود، افزود: «قلعه‌نویی در تیم‌های استقلال تهران، سپاهان یا گل‌گهر سیرجان هم همین نوع رفتارهای غیرمتمدنانه و زشت را تکرار می‌کرد. آخر به تو چه ربطی دارد که مدل موهای جوان مردم چه شکلی است؟ آن بسیجی‌های حکومتی هم دیگر دست از گیر دادن به مدل موی پسران و جوانان برداشته‌اند، اما قلعه‌نویی هنوز در دهه شصت گیر کرده است. متاسفانه این رفتارهای دیکتاتورمابانه قلعه‌نویی ازسوی مهدی تاج هم حمایت می‌شود و اردوی تیم ملی را تبدیل به پادگان کرده‌اند. با این قبیل دستورهای تاریخ‌گذشته و شبیه به تفکرات داعش که نمی‌توانی ابهت خودت میان بازیکنان را بالا ببری آقای قلعه‌نویی.»

اما قلعه‌نویی، با وجود ناکامی در جام ملت‌های آسیا، با توجه به ۴۸تیمه شدن جام جهانی ۲۰۲۶، کار چندان دشواری برای حضور در این رقابت‌ها ندارد. او، که قراردادش با فدراسیون تمدید شده است، پس از پایان مسابقه دیشب با ترکمنستان، مدعی شد که تیم فوتبال ایران مورد حمایت اغلب فوتبال‌دوستان ایرانی است: «حضور این تماشاگران نشات‌گرفته از بازی‌های خوبمان در جام ملت‌های آسیا بود. خیلی‌ها دنبال کمرنگ‌کردن زحمات بازیکنان ما بودند، ولی مردم نشان دادند از فوتبال تیم ملی راضی هستند. این موقعیت‌ها را در بازی با قطر و حتی به ‌مراتب بهتر داشتیم. ما موقعیت‌های شش قدم را نزدیم و حتی کنعانی‌زادگان هم نزد. مردم از روند بازی‌های تیم ملی راضی هستند.»

این سخنان درحالی بیان شده است که پس از باخت تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر و حذف از مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا، هزاران کاربر ایرانی در شبکه‌های اجتماعی این تیم را، به دلیل حمایت بازیکنان و سرمربی‌اش از دستگاه‌ها و چهره‌های سرکوبگر نظام در جریان خیزش سراسری ۱۴۰۱، «تیم فوتبال جمهوری اسلامی» نامیدند و از حذف آن ابراز خوشحالی کردند. ویدیوهایی از رقص و پایکوبی شماری از شهروندان در شهرهای مختلف ایران به خاطر باخت تیم ایران مقابل قطر نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

بیشتر از فوتبال