یک عکس دیگر خانواده سلطنتی بریتانیا هم دستکاری شده است

ماجرای این عکس پس از آن مطرح شد که اخیرا دستکاری عکس روز مادر کیت میدلتون نیز جنجال به پا کرده بود

عکس ملکه الیزابت دوم همراه نوه‌ها و نتیجه‌هایش‌ــ The Princess of Wales/Kensington

یک آژانس عکس جهانی افشا کرده است عکس ملکه الیزابت دوم همراه نوه‌ها و نتیجه‌هایش که سال گذشته منتشر شد دستکاری و اصلاح دیجیتالی شده بود.

به گزارش دیلی‌ میل، این پرتره را که کیت میدلتون در اوت ۲۰۲۲، چند هفته پیش از درگذشت ملکه گرفته بود، در آوریل سال گذشته به‌مناسبت تولد ۹۷ سالگی ملکه فقید به اشتراک گذاشته شد.

یک سخنگوی گتی به نشریه تلگراف گفت گرچه این عکس حدود یک سال است که در دسترس عموم قرار دارد، آژانس عکس گتی ایمجز (Getty Images) روز دوشنبه یادداشت سردبیری روی این عکس قرار داد مبنی بر اینکه «کیفیت تصویر در مبدا به‌صورت دیجیتالی ارتقا داده شده است».

بحث اخیر چند روز پس از آن مطرح می‌شود که شاهدخت ولز با گمانه‌زنی‌های فزاینده در مورد سلامتش و جنجال عکس خانوادگی دستکاری‌شده‌ای که در روز مادر منتشر شد مواجه بوده است. غیبت او از انظار عمومی پس از عمل جراحی که در ژانویه داشت به طوفانی از نظریه‌های توطئه هیجان‌زده و اغراق‌آمیز در رسانه‌های اجتماعی منجر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در تازه‌ترین تصویر بررسی‌شده، ملکه دیده می‌شود که همراه فرزندان شاهزاده ویلیام و کیت، شاهزاده جورج، شاهدخت شارلوت و شاهزاده لویی، و اقوامشان از خاندان سلطنتی، لیدی لوییز ماونت‌باتن‌ـ‌وینزر، جیمز، ارل وسکس، لینا تیندل، آیلا فیلیپس، میا تیندل، لوکاس تیندل و ساوانا فیلیپس روی کاناپه‌ای سبز نشسته است.

در گزارش تلگراف به چند ناهمخوانی در تصویر اشاره شده است، از جمله تطابق نداشتن دامن پشمی تارتان ملکه فقید و همین‌طور لکه‌های سیاه پشت شاهزاده جورج و شاهزاده لویی حاکی از اصلاح و ویرایش عکس است.

این موضوع پس از آن مطرح می‌شود که کیت به‌دلیل ادامه دوره نقاهت پس از عمل جراحی شکم، ناچار شد از شرکت در مراسم رژه روز سنت‌ پاتریک صرف‌نظر کند. 

پیش‌تر، خبرگزاری‌های بین‌المللی عکسی را که کاخ کنزینگتون منتشر کرده بود با احتمال اینکه دستکاری شده باشد، حذف کردند. فیل چتویند، مدیر اخبار جهان در خبرگزاری فرانسه (ای‌اف‌پی)، گفت نبود بخشی از آستین شاهدخت شارلوت و لبه نامیزان دامنش و پاسخ ندادن کاخ به درخواست‌ها برای عکس اصلی دستکاری‌نشده نگرانی‌های ایجاد کرد.

کیت بعدا یک عذرخواهی عمومی منتشر کرد و گفت: «مانند بسیاری از عکاس‌های ناشی، من هم گاهی ویرایش عکس را امتحان می‌کنم. بابت هرگونه سردرگمی که عکس خانوادگی که دیروز به اشتراک گذاشتیم ایجاد کرده است عذرخواهی می‌کنم. امیدوارم تمام کسانی که روز مادر را جشن می‌گیرند روز شادی را گذرانده باشند. ک.»

با وجود این، شاهدخت تایید نکرده است که چه ویرایش‌هایی روی عکس صورت گرفته بود و کاخ کنزینگتون اعلام کرد که به‌رغم عذرخواهی کیت، عکس اصلی ویرایش‌نشده را منتشر نخواهد کرد.

پیش‌تر در روز شنبه، گزارش داده شد که شاهدخت به فروشگاه محصولات کشاورزی «وینزر فارم شاپ» سر زده است، که در فاصله حدود یک مایلی (۱.۶ کیلومتری) خانه‌اش «ادلاید کاتج» قرار دارد. به گزارش نشریه سان به نقل از رهگذران، کیت همراه شوهرش بود، و در مدت گردش «خوشحال، آرام و تندرست» به نظر می‌رسید.

در همین حال، نشریه ساندی تایمز نوشت افراد نزدیک به کیت و شاهزاده ولز می‌گویند که این زوج در زمان مناسب اطلاعات بیشتری در مورد روند بهبود کیت فاش خواهند کرد. به گزارش این نشریه، پیش‌بینی می‌شود که کیت پس از ۱۷ آوریل به انظار عمومی بازگردد.

یک منبع آگاه به این روزنامه گفت: «آن‌ها وقتی در بیرون با افراد جامعه تعامل دارند، روراست‌ترین و بی‌آلایش‌ترین حالت‌ را دارند و من می‌توانم روزی را ببینم که شاید شاهدخت هنگام دیدارها در جمع مردم در مورد روند نقاهتش صحبت کند. اگر قرار باشد این کار را بکند، این‌طوری انجام خواهد داد.»

© The Independent

بیشتر از جهان