طرح ارتش اسرايیل برای انتقال بخش عمده‌ای از جمعیت رفح به مرکز نوار غزه

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرايیل می‌گوید که «جزیره‌های بشردوستانه» با کمک بازیگران بین‌المللی در نوار غزه ایجاد شده است تا جمعیت رفح به آنجا منتقل شود

سربازان اسرايیل در نوار غزه-(Israel Defense Forces

ارتش اسرايیل در آستانه ورود قابل پیش‌بینی به رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه از طرح خود برای هدایت بخش عمده‌ای از جمعیت این شهر به سوی «جزیره‌های بشردوستانه» در مرکز نوار غزه خبر داد.

اسرايیل در آغاز جنگ با حماس در نوار غزه، بخش عمده‌ای از فلسطینیان را از شمال به سمت جنوب منتقل کرده بود و به‌تدریج پیشروی خود را از شمال به سمت جنوب نوار غزه توسعه داد.

به گزارش اسوشیتدپرس،‌ ارتش اسرايیل روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد بخش قابل توجهی از جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزر نفری فلسطینیان آواره‌ ساکن در رفح را به «جزیره‌های بشردوستانه»‌ای هدایت کند که در مرکز نوار غزه ایجاد شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آمریکا و گروه‌های حقوق بشری نگرانی خود را درباره ورود ارتش اسرايیل به رفح و پیامدهای انسانی آن اعلام کرده‌اند. در همین حال پولتیکو به نقل از چهار مقام آمریکایی گزارش داده است که ممکن است آمریکا با هدف جلوگیری از عملیات تمام عیار ارتش اسرايیل در رفح از عملیات محدود اسرايیل در رفح با هدف از بین بردن مواضع کلیدی حماس در این شهر حمایت کند.

این در حالی است که رفح در حال حاضر شریان اصلی انتقال کمک به نوار غزه است و با کند شدن روند کمک‌رسانی از طریق رفح، کمک‌رسانی از طریق پرتاب کمک‌ها از طریق آسمان آغاز شده است. ایالات متحده آمریکا نیز پروژه ساخت اسکله موقت کمک‌رسانی به غزه را آغاز کرده است که گفته می‌شود ساخت آن دو ماه به‌طول می‌انجامد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرايیل تاکید دارد که ورود ارتش اسراییل به رفح به‌منظور به پایان بردن آخرین مرحله جنگ علیه حماس باید انجام شود. او برآورد زمانی حدود یک تا دو ماه را برای این مرحله از عملیات نظامی اسرايیل در نوار غزه ارایه داده است و می‌گوید جنگ بیش از این طول نخواهد کشید.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرايیل می‌گوید که «جزیره‌های بشردوستانه» با کمک بازیگران بین‌المللی در نوار غزه ایجاد شده است تا جمعیت رفح به آنجا منتقل شود. او این اقدام را در آمادگی برای حمله قابل پیش‌بینی ارتش اسرايیل به رفح بخشی «کلیدی» خوانده است.

جو بایدن، ريیس‌جمهوری آمریکا پیش‌تر از نتانیاهو خواسته بود پیش از ورود به رفح از حفاظت از جان غیرنظامیان اطمینان حاصل کند.

هاگاری پس از جلسه‌ای مجازی با مقامات سازمان ملل، اتحادیه اروپا، قبرس، قطر و امارات متحده عربی با تاکید بر لزوم جابه‌جایی بخش عمده‌ای از جمعیت رفح گفت که باید غیرنظامیان را از آسیبی که در راه است حفظ کرد.

بیشتر از جهان