‏«کمیته ملی جمهوری‌خواهان» نامزدی احتمالی ترامپ را رسما تایید کرد

دونالد ترامپ و جو بایدن از حامیان نیکی هیلی جمهوری‌خواه خواستند که به کارزار انتخاباتی آن‌ها بپیوندند

فقط چند ساعت بعد از آن که نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی، به‌طور رسمی از شرکت در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌‌خواه آمریکا کناره‌گیری کرد، «کمیته ملی جمهوری‌خواهان» رسما از ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، به‌عنوان نامزد از پیش فرض‌شده حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نام برد.

رونا مک دانیل، رئیس کمیته ملی جمهوری‌خواهان، عصر روز چهارشنبه ۶ مارس (۱۶ اسفند) تایید کرد که ترامپ نامزد احتمالی آن حزب خواهد بود. او در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به دونالد جی ترامپ برای پیروزی بزرگش در رقابت‌های اولیه‌ تبریک می‌گویم.»

رئیس کمیته ملی جمهوری‌خواهان همچنین از مبارزات انتخاباتی و تلاش‌‌ها و موفقیت‌های نیکی هیلی در جایگاه سیاستمدار زن در حزب‌ جمهوری‌خواه آمریکا تقدیر کرد.

نیکی هیلی تنها رقیب‌ باقی‌‌مانده دونالد ترامپ در انتخابات‌ مقدماتی جمهوری‌خواهان بود. با کناره‌گیری هیلی از ادامه رقابت‌ها، راه برای رویارویی مجدد ترامپ و بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۴ هموار شد. هر دو نامزد با صدور بیانیه‌‌‌هایی از هواداران نیکی هیلی خواستند که از مبارزات انتخاباتی آن‌ها حمایت کنند.

ترامپ دقایقی پس از اینکه ستاد انتخاباتی هیلی کناره‌گیری او را رسما اعلام کرد، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی تروت سوشال نوشت: «نیکی هیلی شب گذشته به‌طرز حیرت‌انگیزی شکست خورد.»

ترامپ در ادامه این پیام نوشت: «می‌خواهم از همه حامیان هیلی دعوت کنم که به بزرگ‌ترین جنبش در تاریخ آمریکا، یعنی "عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانیم" بپیوندند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جو بایدن نیز امروز در بیانیه‌ای از حامیان نیکی هیلی در حزب جمهوری‌‌خواه دعوت کرد که به او رای بدهند. بایدن با اشاره به عملکرد هیلی گفت: «نامزدی برای ریاست‌جمهوری شجاعت زیادی می‌‌خواهد، به‌ويژه در اوضاع امروز حزب جمهوری‌خواه که این امر بیشتر صدق می‌کند، جایی که تعداد کمی جرئت می‌کنند حقایق را درباره دونالد ترامپ بگویند.»

بایدن در بیانیه انتخاباتی روز چهارشنبه‌‌ برای جلب نظر حامیان هیلی، ترامپ را متهم کرد که در برابر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، کوتاه می‌آید.

نیکی هیلی در پایان سخنانش گفت که از این پس بر عهده ترامپ است که آرای آن دسته از کسانی را جلب کند که در حزب جمهوری‌خواه از او پشتیبانی نکرده‌اند. هیلی در پایان ابراز امیدواری کرد ترامپ همین کار را بکند.

سیاست خارجی آمریکا یکی از موارد اختلاف نیکی هیلی و دونالد ترامپ در کارزارهای انتخاباتی در داخل حزب جمهوری‌خواه آمریکا بود. هیلی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «ایستادن در کنار متحدانمان در اوکراین و اسرائیل و تایوان الزامی اخلاقی است. اگر بیشتر عقب‌نشینی کنیم، جنگ بیشتر خواهد بود، نه کمتر.»

دونالد ترامپ، که اکنون یگانه نامزد حزب‌ جمهوری‌خواه در رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا است، پیش‌تر گفته بود که به رای حامیان نیکی هیلی نیازی ندارد.

بیشتر از جهان