هنرمندان گروه «میامی‌ بند» در العلا کنسرت اجرا می‌کنند

اعضای این گروه مشهور موسیقی جهان عرب به مناسبت عید فطر در سالن مرایا عربستان سعودی روی صحنه می‌روند

اعضای گروه میامی‌بند ـ X / @MiamiBandKW

گروه پرطرفدار «میامی بند» (Miami Band) دوازدهم آوریل، به‌مناسبت عید فطر، در سالن «مرایا» شهر باستانی العلا کنسرتی برگزار خواهند کرد.

به گزارش العربیه، میامی بند، یکی از مشهورترین گروه‌های موسیقی جهان عرب، با همراهی بیش از ۵۰ نوازنده‌، شبی فراموش‌نشدنی را در شهر باستانی العلا در شمال غربی عربستان سعودی رقم خواهند زد.

این گروه برای اولین بار در مرایا اجرا خواهد کرد. «لحظات العلا»، برگزارکننده این کنسرت، به مخاطبان میامی بند وعده داده است که کنسرتی جذاب با جلوه‌های ویژه بصری را شاهد خواهند بود.

اجراهای خلاقانه گروه میامی بند طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. این گروه از سال ۱۹۹۱ فعالیتشان را آغاز کردند، وقتی که طارق قاسم محمد، خالد عبدالجلیل الرندی، لیلا محمد و مشعل صالح لیلی با توجه به علایق و توانایی‌هایشان تصمیم گرفتند گروه موسیقی متفاوتی را بنا نهند.

میامی بند آثارشان را در قالب مجموعه کنسرت‌هایی با نام «لحظات العلا» برگزار خواهند کرد که تاکنون چهره‌های موسیقی جهانی ازجمله آلیشا کیز، برونو مارس، ماجده رومی، آندره‌آ بوچلی، نانسی عجرم و بسیاری دیگر از هنرمندان سرشناس را به این شهر عربستان کشانده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شهر العلا در ۱۱۰۰ کیلومتری ریاض، در شمال غربی عربستان سعودی، و در دره‌ای سرسبز با کوه‌های ماسه‌سنگی مرتفع و درمیان میراث باستانی قرار دارد که قدمتشان به هزاران سال پیش از پادشاهی لحیان و نبطی می‌رسد.

جمعیت العلا اکنون کمتر از پنج هزار نفر است ولی پادشاهی عربستان سعودی آن را جاذبه فرهنگی و توریستی مهمی می‌داند و قصد دارد این شهر را، که در احاطه دیوارهای سنگی باستانی است، به یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های زنده جهان بدل کند.

برگزاری رویدادهای موسیقی مختلف از ابتکارات شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، است که از سال ۲۰۱۷ اصلاحاتی را در نظام پادشاهی عربستان آغاز کرد. تنها چند سال پس از لغو ممنوعیت موسیقی و رقص در عربستان، بناست تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۶۵ هزار امکان شغلی در حوزه موسیقی ایجاد شود.

بیشتر از موسیقی