راز پاپیون روی شورت زنانه چیست؟

این پاپیون کوچک فواید بیشتری از آنچه در ابتدا فکر می‌کردید دارد

تصویر تزئینی از لباس زیر زنانه/AFP

شورت‌ زنانه را از هرجا بخرید، اکثر آن‌ها یک ویژگی طراحی مشترک دارند؛ یک پاپیون کوچک درست در وسط و قسمت بالایی.

بسیاری این پاپیون را نادیده می‌گیرند، حتی اگر برای پوشیدن شورت‌ و تشخیص جلو و عقب لباس به کار بیاید.

اگر از خود پرسیده‌اید که چرا بسیاری از شورت‌ها آن پاپیون کوچک را در قسمت جلو دارند، تنها نیستید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی از زنان در رسانه‌های اجتماعی گفتند وقتی در تاریکی با عجله لباس می‌پوشند، همین پاپیون کوچک تشخیص سمت جلوی لباس را واقعا آسان می‌کند. درصورتی‌که در موارد مشابه مثل جوراب‌شلواری گاهی تشخصی علامت‌های رنگی داخل آن که برای تشخیص سمت پوشیدن تعبیه‌شده، بسیار دشوار است؛ اما اغلب زن‌ها مطمئن نیستند که کاربرد این پاپیون بامزه تنها همین مورد باشد. افرادی هم گفتند که این پاپیون را بعد از خرید از لباس‌زیر خود جدا می‌کنند چون به نظرشان مزاحم است و کاربردی ندارد.

لباس‌زیر به شکلی که الان در فروشگاه‌ها و بازار موجود است پس از همه‌گیری پارچه‌هایی با خاصیت ارتجاعی و در دسترس قرار گرفتن کش و کش‌باف متداول شد. قبل از آن برای اینکه این تکه لباس مهم سر جای خودش بماند از بند مکم گرفته می‌شد.

متداول‌ترین پاسخی که مورخان مد به این سوال منشا پاپیون لباس‌زیر داده‌اند همین است که قدمت آن به قبل از اختراع کش باز می‌گردد.

یاهو لایف  پس از پرس‌وجو دراین‌باره به این نتیجه رسید که قبل از اختراع پارچه‌های کشسان نوارهای بند کشی در جلوی شورت به شکل پاپیون گره می‌خوردند تا مانع از پایین افتادن لباس‌ زیر شوند، اما این‌ پاپیون‌ها امروزه نیز هم به دلایل زیبایی‌شناختی و هم کاربردی روی شورت‌ها باقی مانده‌اند.

امروزه برخی از ما وقتی با بی‌حواسی یا خواب‌آلودگی داریم لباس می‌پوشیم، از این پاپیون برای تشخیص جلو و پشت لباس‌زیر خود استفاده می‌کنیم.

 این روال برای دهه‌ها ادامه داشته، چراکه قبل از اختراع برق، بسیاری از زنان باید قبل از طلوع آفتاب از خواب بیدار شده و در تاریکی یا نور شمع لباس می‌پوشیدند.

بیشتر از مُد و زیبایی