هواپیمای مسافربری «کاسپین» در ماهشهر از باند خارج شد

ویدیوها مسافرانی را هنگام ترک هواپیما نشان می‌دادند اما اثری از نیروهای امدادی نبود

گفته می‌شود که این هواپیما در ساعت 6:35 دقیقه صبح به زمین نشست- Mostafa GHOLAMNEZAD / ISNA / AFP

یک هواپیمای مسافربری «ام‌دی 83» از باند فرودگاه ماهشهر منحرف شد. این سانحه تلفات جانی نداشت و سرنشینان این هواپیما همگی از آن خارج شدند.

پرواز 6936 هواپیمایی «کاسپین» صبح یکشنبه بدون مشکل تهران را به مقصد ماهشهر در جنوب غربی ایران ترک کرد.

گفته می‌شود که این هواپیما در ساعت 6:35 دقیقه صبح به زمین نشست. برخی گزارش‌ها از قول خلبانان این پرواز گفته‌اند که این هواپیما دچار نقص فنی شده است.

این هواپیما که با نام ای‌پی – سی‌پی‌زد ثبت شده، یک جت دوقلوی آمریکایی است که 25 سال از ساخت آن می‌گذرد. از ویدیوهای ضبط شده توسط تلفن‌های هوشمند و همچنین عکس‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی پخش شده، پیداست که این هواپیما از باند فرودگاه منحرف و به یک جاده پر رفت و آمد دوطرفه وارد شده است.

آن طور که در تصاویر دیده می‌شود، قسمت زیرین هواپیما شکسته شده اما آسیب دیگری دیده نمی‌شود.

ویدیوها نشان می‌دهند که مسافران این پرواز، از خروجی‌های جلو و عقب هواپیما خارج شده یا از خروجی وسط، روی بال هواپیما رفته و از آنجا پایین می‌آیند.

این هواپیما 135 سرنشین داشته که چند تن از آنان کودک بوده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خدمه پرواز مسافران را برای تخلیه هواپیما راهنمایی کردند. با وجود خطر آتش‌سوزی پس از چنین حوداثی، در تصاویر نشانی از حضور نیروهای اورژانس یا آتش‌نشانی دیده نمی‌شود.

در اوایل ماه جاری میلادی، یک پرواز بین المللی اوکراینی که تهران را به مقصد کیف ترک می‌کرد، توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرنگون شده و تمامی 176 سرنشین آن جان باختند.

شرکت هواپیمایی کاسپین در سال 2009 میلادی نیز دچار یک سانحه مرگ‌بار شد. موتور یک هواپیمای «توپولوف 154‌ام» متعلق به این شرکت - که از تهران عازم ایروانِ ارمنستان بود، اندکی پس برخاستن از زمین هواپیما دچار آتش‌سوزی شده و با سقوط هواپیما، همه 168 مسافر و خدمه این پرواز جان خود را از دست دادند.

خطوط هواپیمایی ایران تحت تحریم است و این موضوع باعث عدم دسترسی این کشور به هواپیماهای مدرن شده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، یک قرارداد چندین میلیارد دلاری با ایران را لغو کرده و مانع فروش هواپیماهای جدید به ایران شده است. در نتیجه ایران از مدت‌ها پیش به هواپیماهایی وابسته شده که در کشورهای دیگر از رده خارج به شمار می‌روند.

 ایران آخرین کشوری بود که از «بوئینگ 707» برای خدمات مسافربری استفاده می‌کرد.

© The Independent

بیشتر از