بهترین و بدترین اجراهای بین دو نیمه سوپر بال

اهمیت ویژه این رویداد ورزشی، اجراهای موسیقی بین دو نیمه آن است که هر سال تماشاچیان زیادی را پای تلویزیون می‌نشاند

آلیشیا کیز و آشر در حین اجرای بین دو نیمه سوپر بال ۲۰۲۴-Patrick T. Fallon

سوپر بال (Super Bowl) یا فینال لیگ ملی فوتبال آمریکایی برای آمریکایی‌ها بزرگ‌ترین شب فوتبال در سال محسوب می‌شود اما آنچه این رویداد را از یک مسابقه ورزشی صرف مهم‌تر می‌کند، اجراهای موسیقی بین دو نیمه آن است که هر سال تماشاچیان زیادی را پای پخش زنده تلویزیونی آن می‌نشاند.

علاقه‌مندان به موسیقی و فوتبال آمریکایی هر سال اخبار مربوط به سوپربال را مشتاقانه دنبال می‌کنند تا ببینند در فاصله استراحت بین دو نیمه مسابقه فینال، کدام ستاره یا ستاره‌های دنیای موسیقی برنامه زنده اجرا خواهند کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سال ۲۰۲۰، جنیفر لوپز و شکیرا صحنه را با رقص‌هایی خیره‌کننده‌ منفجر کردند اما در سال ۲۰۲۱ ویکند (Weeknd) به‌تنهایی به اجرای برنامه پرداخت. سپس در اجرای سال ۲۰۲۲، با حضور چهره‌های شاخص موسیقی هیپ‌هاپ چون دکتر دره، (Dr. Dre)، امینم، کندریک لامار و مری جی بلاج، خاطرات خوشی برای همه رقم خورد.

نیویورک پست در مطلبی بهترین و بدترین اجراهای بین دو نیمه سوپر بال را رتبه‌بندی کرده است که در ادامه می‌خوانیم.

بهترین‌ها

پرینس (۲۰۱۷)

پرینس خواننده‌ای نیست که به یک اجرای ساده اکتفا کند. اجرای بین دونیمه سوپر بال او در سال ۲۰۱۷ نیز از این قاعده مستثنا نبود. او که برنامه‌اش را با قطعه «ما شما را شکست می‌دهیم» (We Will Rock You) از گروه کویین (Queen) شروع کرد، با آهنگ‌های «باران بنفش» (Purple Rain)، «بیا دیوانه شویم» (Let’s Go Crazy) و «عزیزم، من یک ستاره‌ام» (Baby I’m a Star) صحنه را منفجر کرد و با سپس با بازخوانی آهنگ‌ خوانندگان مشهوری چون باب دیلن و کریدنس کلیرواتر ریوایوال (Creedence Clearwater Revival) جمعیت را به هیجان آورد.

مایکل جکسون (۱۹۹۳)

سلطان پاپ جهان در سال ۱۹۹۳ با آن سبک ظاهری خاصش برای اجراهای بین دو نیمه سوپر بال در پاسادنا، کالیفرنیا، قواعد بازی را کلا تغییر داد. از ژست بی‌حرکت ۹۰ ثانیه‌ای در لحظات اول حضور روی صحنه تا اجرای قطعات محبوب «بیلی جین» (Billie Jean)، «سیاه یا سفید» (Black or White)، «ما جهانیم» (We Are the World) و «جهان را شفا بده» (Heal the World)؛ او یک‌تنه همه را به وجد آورد.

بیانسه (۲۰۱۳)

بیانسه در اجرای ۱۴ دقیقه‌ای بین دو نیمه سوپربال ۲۰۱۳، با گرد هم آوردن اعضای گروه سابقش «دستینیز چایلد» (Destiny's Child) تعدادی از ترانه‌هایش را اجرا کرد. او که در این اجرا لباس چرم کوتاهی به تن داشت، برنامه را با تک‌آهنگ «عشق بالاتر از هر چیز» (Love on top) آغاز کرد و اجرای «دیوانه‌ عاشق» (crazy in love) او یکی از بهترین اجراهای این خواننده پاپ تا به آن روز شد.

جانت جکسون، پی‌ دیدی (P. DIDDY)، نلی، کید راک (KID ROCK)، جاستین تیمبرلیک (۲۰۰۴)



یکی از به یادماندنی‌ترین اجراهای بین دونیمه سوپر بال اجرای گروهی این ستاره‌ها در سال ۲۰۰۴ بود. این برنامه البته نه‌تنها به خاطر اجرای آهنگ‌های هیجان‌انگیز که به دلیل ماجرایی که به «نیپل‌گیت» (Nipplegate/ رسوایی نوک پستان) مشهور شد، حسابی سر زبان‌ها افتاد. در حین آن اجرا، جاستین تیمبرلیک لباس جانت جکسون را پایین کشید که باعث شد پستان او در حالی که ستاره‌ای نوک آن چسبیده بود، از لباس بیرون بیفتد. این ماجرا انتقادهای شدید از شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس (CBS) تهیه‌کنندگان ام‌تی‌وی (MTV) و بیشتر از همه جانت جکسون را در پی داشت.

جنیفر لوپز و شکیرا (۲۰۲۰)

این دو اسطوره لاتین‌تبار دنیای موسیقی در سال ۲۰۲۰ همکاری شکوهمندی را بین دو نیمه سوپر بال به نمایش گذاشتند و پس از اجرای مشترک «بد بانی» (Bad Bunny) با شکیرا و «جی بالوین» (J Balvin) با جی‌لو، همه‌چیز با یک رقص آتشین این دو ستاره پاپ به پایان رسید.

دکتر دره، امینیم، فیفتی سنت، کندریک لامار، اسنوپ‌داگ و مری جی بلاج (Mary J. BLIGE) (۲۰۲۲)

در سال ۲۰۲۲، یکی از بزرگ‌ترین اجراهای هیپ‌هاپ را بین دو نیمه سوپر بال شاهد بودیم؛ وقتی دکتر دره و اسنوپ داگ اجرایشان را با قطعه «قسمت بعدی» (The Next Episode) آغاز کردند و در حالی که فیفتی سنت، مری جی بلاج و کندریک لامار شور و هیجان جمعیت را به بالاترین حد رسانده بودند، این امینم بود که روی صحنه ظاهر شد و با اجرای قطعه «خودت را گم کن» (Lose Yourself) این اجرا را به یک مهمانی حماسی تبدیل کرد.

بدترین‌ها

بلک‌آید پیز (THE BLACK EYED PEAS)، آشر (USHER) و اسلش (SLASH) ۲۰۱۱

امروز بسیار سخت است که باور کنیم گروه بلک‌آید پیز به اندازه کافی بزرگ یا خوب بود که اجرای بین دو نیمه سوپر بال را به آن‌ بسپارند، اما حتی در همان سال ۲۰۱۱ هم که آن‌ها در استادیوم فوتبال آرلینگتون تگزاس روی صحنه رفتند، هیچ کس این حس را نداشت آن‌ها شایسته این کنسرت بودند.

فیل کالینز، کریستینا آگیلرا، انریکه ایگلسیاس، تونی براکستون (۲۰۰۰)

علی‌رغم حضور این نام‌های مشهور کنار هم، اجرای بین دو نیمه این گروه از خوانندگان در سال ۲۰۰۰ بیشتر مثل یک تبلیغ طولانی و خسته‌کننده به نظر می‌رسید.

گلوریا استفان (GLORIA ESTEFAN)، برایان بویتانو (BRIAN BOITANO)، دوروتی همیل (DOROTHY HAMILL)، تیم هاکی ایالات متحده (۱۹۹۲)

تا قبل از اجرای مایکل جکسون در سال ۱۹۹۳، ترکیب‌بندی گروه‌های موسیقی برای اجرا بین دو نیمه سوپر بال بسیار ضعیف بود. در سال ۱۹۹۲، علاوه بر این اجرای ضعیف موسیقی بین دو نیمه سوپر بال، حضور اسکیت‌بازان و بازیکنان  هاکی که به دلیل هم‌زمانی با بازی‌های المپیک زمستانی، روی صحنه حاضر شدند، باعث شد توجه‌ها از تنها ورزشی که باید در مرکز توجه می‌ماند، دور شود.

مارون فایو (MAROON 5) ۲۰۱۹

اجرای گروه آدام لاوین در طول بین دو نیمه سوپربال ۲۰۱۹ به‌قدری ضعیف بود که در شبکه‌های اجتماعی، همه از دعوت آن‌ها برای اجرا متعجب بودند. حضور لاوین بدون هیچ لباسی در بالاتنه و به نمایش گذاشتن تتوهایش هم تلاشی نومیدانه‌ برای نجات صحنه تلقی شد که راه به جایی نبرد.

بیشتر از زندگی