زمان استفاده از اتو در هتل مراقب باشید

هنگام اقامت در هتل یا خانه‌های اجاره‌ای، قبل از اینکه وسایلتان را از چمدان بیرون بیاورید، اتاق را بررسی کنید

تصویر تزیینی از یک اتوی بخار‌ــ  canva

سلامتی و امنیت در سفر تنها به وسیله نقلیه‌ای که از آن استفاده می‌کنید، محدود نیست و گاهی ابزار و وسایلی که در زمان اقامت در هتل با آن سروکار دارید، هم ممکن است راحتی و آسایش شما را در سفر مختل کند.

اخیرا یک متخصص سفر هشدار داده که هرگز از اتوی هتل‌ها برای اتو کردن لباس‌هایتان استفاده نکنید، چرا که نمی‌دانید دفعه قبل کجا بوده و برای چه کاری از آن استفاده شده است!

گیلبرت اوت، بنیان‌گذار سایت مسافرتی godsavethepoints.com، فاش کرد که مهمانان هتل برای کارهای نامتعارف و غیرمعمول هم از اتوی رایگان در اتاقشان استفاده می‌کنند. او به دیلی میل گفت: «قبل از اینکه آن را روی پیراهن سفیدتان بکشید، می‌ارزد که آن را بررسی کنید یا روی پارچه‌ای که رو به بیرون نیست، امتحانش کنید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چرا؟ گاه خلبان‌ها و دیگران حین توقف‌هایشان در هتل، از اتو برای گرم کردن پیتزا یا سایر غذاها استفاده می‌کنند.

اوت توصیه می‌کند به‌جای ریسک کردن، اتو را سرجایش بگذارید و لباس‌هایتان را تا حد امکان نزدیک دوش آویزان کنید تا گرمای بخار آب برای شما کار اتو را انجام دهد.

این هشدار پس‌ از آن منتشر شد که یکی از کاربران محبوب تیک‌تاک توجه بسیاری را به خود جلب کرد؛ او نه‌تنها برای تهیه پیتزا در حمام هتل که حتی برای پختن استیک هم از اتوی هتل استفاده کرد و در همان حین، در قهوه‌جوش نودل پخت!

نیویورک پست نیز با بررسی این موضوع نوشت: «ممکن است اشتباه بزرگی به نظر برسد، اما این کاربر در ویدیویی که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد و بیش از ۵۰ هزار بازدید داشت، با استفاده از اتوی هتل، مهارتش را در گریل کردن نشان می‌دهد.»

برخی افراد در بخش نظرهای ویدیو این کاربر که بارفلای نام دارد، نگرانی‌هایشان را به اشتراک گذاشتند.

یک نفر نوشت: «تصور کنید این اتاق را گرفته‌اید و باید پیراهنتان را اتو کنید.»

دیگری نوشت: «پس به همین دلیل آخرین باری که از اتوی هتل استفاده کردم، لباس‌هایم بوی آبگوشت گرفتند.»

کارشناسان سفر به گردشگران توصیه می‌کنند هنگام اقامت در هتل یا خانه‌های اجاره‌ای، قبل از اینکه وسایلشان را از چمدان بیرون بیاورند، در یک نگاه اجمالی، تمیز بودن کمد و رخت‌آویزها، تخت و ملحفه و سرویس بهداشتی را بررسی کنید.

 یک شرکت بریتانیایی نظافت  پیشنهاد می‌کند برای اطمینان خاطر این کارها را انجام دهید:

ــ اتاق شما ممکن است روزها خالی از مهمان مانده باشد. باز کردن پنجره‌ها به تهویه هوا کمک می‌کند.

ــ با بررسی گوشه‌های اتاق و زیر تخت اطمینان حاصل کنید که نظافت اتاق سرسری انجام نشده است.

ــ لیوان‌ها را قبل از استفاده کاملا تمیز کنید.

ــ هرقدر که تیم نظافت هتل دقیق باشد، احتمال اینکه بعد از خروج هر مهمان کلید چراغ‌ها را تمیز و ضدعفونی کنند، کم است. پس بهتر است با دستمال نمدار آن‌ها و دستگیره درها را تمیز کنید.

ــ هیچ‌چیز در اتاق‌های معمولی هتل بیشتر از یک کنترل از راه دور تلویزیون حاوی خاک و باکتری نیست. مردم هنگام غذا خوردن، پس از استفاده از توالت و پس از دست زدن به دهان و بینی‌شان از آن استفاده می‌کنند. در نتیجه، می‌تواند حاوی طیف وسیعی از ویروس‌ها و باکتری‌ها باشد؛ حتی اگر کاملا نو و تمیز به نظر برسد. بنابراین قبل از اینکه تلویزیون را روشن کنید، کنترل را با یک دستمال مرطوب ضدباکتری کاملا پاک کنید.

ــ در حالی‌ که اکثر هتل‌ها پس از خروج مهمانان وقت زیادی را برای تمیز و ضدعفونی کردن حمام و محل نشیمن توالت صرف می‌کنند، چیزهایی مانند دستگیره یا دکمه سیفون اغلب فراموش می‌شوند. در حالی که این‌ها یکی از کثیف‌ترین اقلام در اتاق‌های هتل‌اند، زیرا همه به توالت می‌روند و عموما قبل از شستن دست‌ها، سیفون می‌زنند. پس با دستمال مرطوب ضدباکتری هرجایی را که قرار است لمس کنید، کاملا ضدعفونی کنید.

بیشتر از سفر