نقش پادشاه بریتانیا در آگاهی‌رسانی درباره بیماری پروستات

تقریبا از هر سه مرد بالای ۵۰ سال، یک نفر علائم بزرگی پروستات را دارد

شاه چارلز سوم پس از مراسم سنتی روز کریسمس خانواده سلطنتی در ۲۵ دسامبر ۲۰۲۳ برای جمعیت حاضر دست تکان می‌دهد- Adrian DENNIS/AFP

شاه چارلز روز جمعه ۲۶ ژانویه در بیمارستان تحت درمان پروستات قرار گرفت و به گفته ملکه کامیلا، حال او خوب است.

به گزارش سرویس جهانی بی‌بی‌سی، عمل چارلز سوم در بیمارستان خصوصی لندن - جایی که کاترین، شاهدخت ولز، هفته گذشته جراحی شکم انجام داد- صورت گرفت و انتظار می‌رود که او دست‌کم یک شب را در بیمارستان بگذراند.

چارلز صبح جمعه پیش از درمان خود، از عروسش در بیمارستان عیادت کرد.

ملکه کامیلا که صبح جمعه به همراه چارلز به بیمارستان رفته بود، جمعه شب قبل از خروج از بیمارستان درباره شوهرش گفت: «حالش خوب است، ممنون.»

شاه چارلز پیش‌تر اعلام کرده بود که از مشکل سلامتی‌اش به‌عنوان وسیله‌ای برای ارسال یک پیامی به دیگر مردان استفاده می‌کند. این پیام، چیزی نبود جز آگاهی‌رسانی به مردان برای بررسی پروستاتشان.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از افشای خبر بیماری شاه چارلز، وب‌سایت «ان‌اچ‌اس» (NHS)، سرویس سلامت ملی بریتانیا، اعلام کرد که جست‌وجوها درباره پروستات افزایش یافته که باعث خوشحالی پزشکان و موسسه‌های خیریه شده است.

در بیانیه‌ای از کاخ باکینگهام آمده است که پادشاه «از اینکه متوجه شد بیماری او تاثیر مثبتی بر آگاهی بهداشت عمومی دارد، بسیار خوشحال است».

کاخ باکینگهام هفته پیش موضوع درمان بزرگی پروستات چارلز ۷۵ ساله به «روش اصلاحی» را فاش کرد و به دنبال آن، او روز پنجشنبه، ۲۵ ژانویه، برای این جراحی از ساندرینگهام به لندن رفت.

بنابر اعلام ان‌اچ‌اس، بیماری پروستات خوش‌خیم که غیرسرطانی است در مردان مسن شایع است و تقریبا از هر سه مرد بالای ۵۰ سال، یک نفر علائم بزرگی پروستات (غده‌ای زیر مثانه) را دارد.

شاه چارلز در همان بیمارستانی تحت درمان قرار گرفت که هفته گذشته عروسش کاترین، «عمل جراحی شکم» انجام داده است.

کیت میدلتون که به توصیه پزشکان دو هفته پس از جراحی باید در بیمارستان تحت نظر باشد، انتظار می‌رود پس از بازگشت به خانه چندین ماه را در وینزور صرف استراحت برای بهبودی کامل کند. این بدان معنی است که او تا بعد از عید پاک (۳۱ مارس) در هیچ یک از رویدادهای رسمی شغلی‌اش شرکت نخواهد کرد.

سومین داستان هفته گذشته سلامت در خانواده سلطنتی به سارا فرگوسن، دوشس یورک و همسر پیشین شاهزاده اندرو مربوط بود که به سرطان بدخیم پوست، ملانوما، مبتلا شده است.

مشکل پوستی فرگوسن در تابستان گذشته که او در حال درمان سرطان سینه بود کشف شد.

به گفته سخنگوی دوشس، اگرچه تشخیص یک سرطان دیگر شوکه‌کننده بود، اما او روحیه خوبی دارد.

بیشتر از زندگی