جادوی سیاه «ویکتور و رالف» در هفته مد فاخر پاریس

حال و هوای سال گذشته و پیراهن‌های وارونه و معلق آن سال را هنوز می‌شد در فضا احساس کرد

مدل‌ها مجموعه فاخر ویکتور و رالف را در هفته مد فاخر پاریس ارائه می‌دهند-AFP

ویکتور هورستینگ و رالف اسنوئرن، دو طراح هلندی در پشت نام «ویکتور و رالف»، برای نمایش لباس‌های بهار/تابستان، ترکیبی کاملا مشکی از لباس‌های مجلسی و لباس‌هایی لایه‌لایه را به صحنه آوردند که به‌نظر می‌رسید قبل از رفتن روی سکوی نمایش با قیچی پاره‌پاره شده‌اند. این کاری است که این دو طراح در آن مهارت دارند: «پوشیدن هنری» بدون نظر گرفتن الگو‌های متعارف در دنیای مد.

به گزارش رویترز، در ابتدای نمایش، نورافکن‌های بسیار پرنوری روشن شدند و همهمه تماشاگران را به سکوتی بهت‌زده تبدیل کردند.

اولین مدل با پیراهنی بیرون آمد که دامنی کامل با کتی ساتن و حجیم پوشیده‌شده بود و یقه رو به بالای لباسش صورتش را قاب گرفته بود. به‌نظر می‌رسید طرح‌هایی که دنبال آن می‌آیند همان طرح اولیه‌اند، اما با تکه‌هایی بریده‌شده برای نشان دادن پاها و بخشی از بازو یا آستر عاجی‌رنگ لباس.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ظاهرهای دیگر نیز به‌طور مشابه به شکل‌های کاملا جدید بازآرایی شده بودند. از آن جمله، یک لباس بود که به دو طرفش تکه‌های بریده‌شده دوخته شده بود و لباس دیگری بود که تقریبا از وسط بریده شده بود و یک شانه مدل را عریان کرده بود.

پس از پایان نمایش، هورستینگ در پشت صحنه گفت: «این نمایش در مورد عشق ما به مد و همچنین هتک حرمت مد است که با هر دو آن‌ها زندگی می‌کنیم.»

اسنوئرن توضیح داد که چرا در کل مجموعه از رنگ سیاه استفاده کرده‌اند: «می‌خواستیم روی الگوها و ظاهر کلی تمرکز کنیم و رنگ سیاه همه‌چیز را انتزاعی‌تر می‌کند.»

این نخستین بار نیست که این خانه مد هلندی مجموعه‌ای متفاوت عرضه کرده است. نگاهی به مجموعه‌های قبلی ویکتور و رالف نشان می‌دهد که آن‌ها به طراحی‌های خارج از عرف علاقه‌ دارند.

حال و هوای جادویی سال گذشته و پیراهن‌های وارونه و معلق آن سال را هنوز می‌شد در فضا احساس کرد. نمایش بهار و تابستان ۲۰۲۳ با حضور مدل‌هایی آغاز شد که پیراهن‌های شب کلاسیک با یقه دکولته و دامن چین‌دار پفی در رنگ‌های ملایم پوشیده بودند. پس از چند دقیقه، این نمایش به صحنه خلاقیت متفاوتی تبدیل شد.

در این طراحی‌های متفاوت، مدل‌ها در حالی روی صحنه حاضر شدند که لباس‌ها نه به تن آن‌ها، که به گونه‌ای به آن‌ها وصل شده بودند؛ مدل‌ها یک دست لباس‌زیر به تن داشتند و لباس مجلسی را به شیوه‌ای غیرمتعارف با خود حمل می‌کردند.

واکنش علاقه‌مندان مد در فضای مجازی را می‌شد در یک جمله خلاصه کرد: «این را کجا می‌پوشند؟»

السا هاسک در جشنواره فیلم کن به این سوال پاسخ داد. این مدل سوئدی‌تبار روی فرش قرمز هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن لباسی از همین مجموعه به تن داشت.

نمایش‌های مد لباس بهار/تابستان پاریس روز پنجشنبه ۲۵ ژانویه (۵ بهمن) در پاریس به پایان رسید. برندهای معروفی مانند شانل و دیگر برندهای متعلق به ال‌وام‌هاش (LVMH)، کریستین دیور، فندی، و همچنین ایمان آیسی، راهول میشرا، و استفان رولان نیز مجموعه‌های جدیدشان را به نمایش گذاشتند.

بیشتر از مُد و زیبایی