یک وزیر دولت سنگاپور به فسادی بی‌سابقه متهم شد

اسواران، وزیر حمل و نقل سنگاپور برای آوردن جایزه بزرگ فرمول یک به این کشور نقشی کلیدی داشت

اس اسواران، وزیر حمل و نقل سنگاپور در حال خروج از دادگاه ـ Catherine LAI / AFP

یک وزیر به فساد متهم شده و اکنون با دست‌کم ۲۷ اتهام از جمله دریافت رشوه در جایگاه یک کارمند دولت مواجه است؛ موردی که در سنگاپور بی‌سابقه بوده است.

اس اسواران، وزیر حمل‌و‌نقل، روز سه‌شنبه از سمتش استعفا کرد.

او به دریافت غیرقانونی بیش از ۱۲۳ هزار و ۵۷۰ دلار (۹۷ هزار و ۳۸۳ پوند) مزایا شامل پرواز، اقامت در هتل و بلیت مسابقه به‌عنوان بخشی از مقدمات برای افزایش منافع تجاری اونگ بنگ سنگ، سرمایه‌دار میلیاردر، متهم است.  

اسواران که برای آوردن جایزه بزرگ فرمول یک به سنگاپور نقشی کلیدی داشت، در ماه ژوییه به همراه این میلیاردر دستگیر شد.

اونگ، مالک حقوق جایزه بزرگ سنگاپور و رئیس گرندپری سنگاپور، بانی مسابقه است. اسواران خود را از اتهام‌های وارده مبرا دانست.

او به موارد جداگانه‌ای متهم است؛ اینکه در سمت وزیری که با اونگ و شرکتش در نقش رئیس کمیته راهبری فرمول یک همکار داشت، اقلامی پربها به ارزش تقریبی ۲۱۸ هزار دلار سنگاپور (۱۲۷ هزار و ۸۹۰ پوند) دریافت کرده است.

همچنین ادعا شده که اسواران با تبانی، چندین بلیت مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک سنگاپور در سپتامبر ۲۰۲۲ را به دست آورده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دستگیری او ۱۴ ژوییه سال گذشته به‌طور علنی اعلام شد، اما در آن زمان هیچ جزئیاتی در مورد ماهیت این تحقیق فاش نشد.

از او خواستند تا اتمام تحقیقات به مرخصی برود، اما همچنان هشت هزار و ۵۰۰ دلار سنگاپور حقوق ماهیانه دریافت می‌کند.

اگر اسواران در جایگاه کارمند دولت به دلیل دریافت چیز ارزشمندی مجرم شناخته شود، ممکن است به حداکثر مجازات تا دو سال زندان، جریمه نقدی یا هر دو محکوم شود.

او چنانچه محکوم شود که با تبانی رشوه گرفته است، پیامدهای احتمالی آن شامل حداکثر تا هفت سال زندان، جریمه نقدی تا سقف ۱۰۰ هزار دلار یا هردو این‌ها خواهد بود.

چنانچه اسواران به ممانعت از اجرای عدالت محکوم شود، به حداکثر تا هفت سال زندان، جزای نقدی یا هر دو این موارد محکوم می‌شود.

در همین حال، لی هسین لونگ، نخست‌وزیر سنگاپور، روز پنجشنبه گفت: «مصمم هستم تا از یکپارچگی این حزب و این حکومت و سابقه صداقت و پاکدستی‌مان دفاع کنم. سنگاپوری‌ها کمتر از این انتظار ندارند.» او گفت با این پرونده «سختگیرانه» برخورد خواهد کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان