بایدن حوثی‌ها را «تروریست» خواند

بایدن همچنین درباره حملات شب گذشته به مواضع حوثی‌ها گفت که پیامی را به جمهوری اسلامی ایران فرستاده است و آن‌ها می‌دانند که هیچ کاری نباید انجام دهند

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا - خبرگزاری فرانسه

به گزارش رویترز، جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده روز جمعه پس از حملات گسترده شب گذشته ایالات متحده و بریتانیا به مواضع حوثی‌ها در یمن، این گروه شبه‌نظامی را «تروریست» خواند.

بایدن همچنین افزود که اگر حوثی‌ها به رفتار «شنیع» خود ادامه دهند، واشنگتن حتما به آن‌ها پاسخی درخور خواهد داد.

لندن و واشنگتن می‌گویند که حملات شب گذشته آن‌ها به یمن در تلافی حملات حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ بوده است. این در حالی است که حوثی‌ها حملات بی‌سابقه خود را پاسخی به جنگ اسرائیل و حماس در غزه عنوان می‌کنند.

بایدن روز جمعه در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر این که آیا او حوثی‌ها را گروه «تروریستی» می‌داند یا نه، گفت: «فکر می‌کنم تروریست‌اند.»

این درحالی است که دولت بایدن در سال ۲۰۲۱ حوثی‌ها را از لیست گروه‌های تروریستی حذف کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش سی‌ان‌ان، رئیس جمهوری آمریکا درباره حملات شب گذشته به مواضع حوثی‌ها در یمن تصریح کرد: «من همچنین پیامی را به جمهوری اسلامی ایران فرستادم. آن‌ها می‌دانند که هیچ کاری نباید انجام دهند.»

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا در جنگی نیابتی با جمهوری اسلامی ایران است گفت: «نه، جمهوری اسلامی ایران نمی‌خواهد با ما بجنگد.»

آمریکا و نیروهای ائتلاف به رهبری آن شب گذشته طی عملیاتی با به کارگیری بیش از ۱۵۰ مهمات هدایت‌شونده دقیق، به ۶۰ هدف در ۲۸ مقر شبه نظامیان حوثی در سراسر یمن حمله کردند.

بنابر اعلام یحیی سریع، سخنگوی حوثی‌ها، طی این حملات پنج نفر کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جو بایدن در این‌باره گفت: «فکر نمی‌کنم هیچ غیرنظامی در این حملات کشته شده باشد. این دلیل دیگری بر موفقیت عملیات ما است.»

به گزارش سی‌ان‌ان به نقل از مقامات ارتش ایالات متحده، آمریکا و متحدانش طی عملیات شب گذشته سیستم‌های فرماندهی و کنترل، مهمات، انبارها، سیستم‌های پرتاب موشک و تاسیسات رادار شبه‌نظامیان حوثی را هدف قرار داده‌اند.

بیشتر از جهان