ترامپ: دموکرات‌‌ها تلاش دارند با استفاده از پرونده‌های کیفری مانع بازگشت من به کاخ سفید شوند

ترامپ پس از حضور در دادگاه از روند جلسه ابراز خرسندی کرد و گفت روز مهمی بود و مقام‌های قضایی مجبور شدند صحبت‌ها و نکات مهمی را بپذیرند

دونالد ترامپ، نامزد پیشرو جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی در آمریکا هشدار داد اگر دستگاه قضایی ایالات متحده همچنان به پیگیری‌های قضایی علیه او در مقام رئیس‌جمهوری سابق ادامه دهد جامعه آمریکا به آشوب و هرج‌و‌مرج کشیده خواهد شد.

ترامپ روز سه‌شنبه نهم ژانویه ۲۰۲۴، ۱۹ دی‌‌ ۱۴۰۲، پس از حضور در یک دادگاه فدرال در شهر واشنگتن خطاب به خبرنگاران حاضر در محل گفت دموکرات‌‌ها تلاش دارند با استفاده از پرونده‌های کیفری، به‌جای صندوق آرای مردم، نگذارند او دوباره به کاخ سفید بازگردد. او تاکید کرد که این اقدام «تلاش جو بایدن برای پیروزی در انتخابات» است.

رئیس جمهوری سابق آمریکا تاکید کرد که پیگیری‌های قضایی علیه او با اهداف سیاسی صورت می‌گیرد و با موازین دموکراسی سازگار نیست.

ترامپ گفت نتایج تمامی نظرسنجی‌هایی که انجام می‌شود نشان می‌دهد که او پیروز انتخابات ریاست جمهوری آینده خواهد بود و دموکرات‌ها شکست می‌خورند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، ترامپ در بخش دیگری از صحبت‌هایش هشدار داد اگر در پرونده کیفری که علیه او با اتهام توطئه برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ باز شده است شکست بخورد جامعه آمریکا دچار آشوب و بلوا خواهد شد.

ترامپ که همچنان با فاصله زیادی نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان برای انتخابات سال جاری محسوب می‌شود صبح سه‌شنبه به‌وقت محلی همراه با تیم حقوقی خود در دادگاهی در شهر واشنگتن حاضر شد تا استدلال کند به‌عنوان رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده، باید از پیگرد قضایی به اتهام توطئه برای لغو نتایج انتخابات سال ۲۰۲۰ و جلوگیری از انتقال قدرت در کاخ سفید مصون بماند.

ترامپ پس از  دادگاه از روند جلسه ابراز خرسندی کرد و گفت روز مهمی بود و مقام‌های قضایی در دادگاه مجبور شدند صحبت‌ها و استدلال‌های مهمی را بپذیرند.

ترامپ و بسیاری از حامیان او بارها دموکرات‌ها را متهم کرده‌اند که از ظرفیت‌های دستگاه قضایی ایالات متحده با اهداف و انگیزه‌های سیاسی و به منظور ضربه‌زدن به کارزار انتخاباتی او استفاده می‌کنند.

بیشتر از جهان