عربستان سعودی در ۹ ماه ابتدایی ۲۰۲۳ بیش از ۱۰ میلیارد دلار درآمد از گردشگری کسب کرد

عربستان سعودی در میان کشورهای گروه ۲۰، از نظر رشد گردشگران ورودی در سه فصل ابتدایی سال ۲۰۲۳ پیشتاز بوده است

غرفه عربستان سعودی در نمایشگاه سفر و گردشگری خاورمیانه، دبی، ۱۰ مه ۲۰۲۲‌ــ AFP

وزارت گردشگری عربستان سعودی بر اساس داده‌های بانک مرکزی این کشور اعلام کرد که تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، از نظر میزان هزینه‌کرد بازدیدکنندگان خارجی به رکورد جدیدی دست یافته است.

به گزارش العربیه، آمارهای بانک مرکزی عربستان سعودی نشان می‌دهد که مجموع هزینه‌کرد گردشگران خارجی در سه فصل اول سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۶.۶ میلیارد دلار بوده است.

در همین حال تا پایان سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳، درآمد مازاد در بخش سفر [تفاوت بین درآمد حاصل از گردشگری و هزینه‌های مرتبط با آن] در تراز پرداخت‌ها حدود ۱۰ میلیارد دلار براورد شده که نشان‌دهنده نرخ رشد ۷۲ درصدی در مقایسه با مقدار ثبت‌شده در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چنین ارقامی نشان می‌دهد بخش گردشگری عربستان سعودی که در راستای چشم انداز ۲۰۳۰ تقویت شده، در مقایسه با زمان قبل از کووید‌ــ۱۹ کاملا ترمیم شده و به حالت عادی بازگشته است.

گزارش‌های سازمان جهانی گردشگری نیز نشان می‌دهد که عربستان سعودی در میان کشورهای گروه ۲۰ از نظر رشد گردشگران ورودی در سه فصل اول سال ۲۰۲۳ پیشتاز بوده و در میان مقاصد توریستی با سریع‌ترین رشد در سراسر جهان در جایگاه دوم قرار گرفته است.

مقاصد گردشگری عربستان سعودی بر کرانه دریای سرخ به فهرست ۵۰تایی دیدنی‌ترین نقاط دنیا در سال ۲۰۲۳ مجله تایم هم راه یافته‌اند. افزایش علاقه گردشگران به مقاصدی که پایداری و اصالت در چشم‌انداز طبیعی را در کنار راحتی و لوکس بودن در اولویت قرار می‌دهند، اماکن خاص و بکری مانند پروژه‌های گردشگری دریای سرخ را در کانون توجه گردشگران قرار داده است.

عربستان سعودی اعلام کرده است که تقویت بخش گردشگری در راستای برنامه‌های توسعه‌محور چشم‌انداز ۲۰۳۰ قرار دارد. این کشور تلاش می‌کند تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۰۰ میلیون گردشگر و بازدید‌کننده خارجی داشته باشد.

بیشتر از سفر