فلای‌ناس عربستان سعودی در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱۱ میلیون مسافر جابه‌جا کرد

در سال ۲۰۲۳ و برای نهمین سال متوالی، فلای‌ناس بهترین خط هوایی ارزان‌قیمت خاورمیانه اعلام شد

هواپیمای شرکت فلای‌ناس عربستان سعودی‌ــ KHALED DESOUKI / AFP

شرکت هواپیمایی فلای‌ناس عربستان سعودی با انتشار گزارش عملکردش در سال ۲۰۲۳، اعلام کرد که تعداد مسافرانش را نسبت به سال گذشته بیش از ۲۸ درصد افزایش داده و به بیش از ۱۱.۱ میلیون نفر رسانده است.

به گزارش عرب‌نیوز، شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت فلای‌ناس در طول سال گذشته، ۱۹ هواپیمای جدید تحویل گرفت و تعداد ناوگانش را به ۶۴ فروند رساند که افزایشی بیش از ۳۵ درصد را نشان می‌دهد.

فلای‌ناس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با شعار «ما جهان را به پادشاهی [سعودی] متصل می‌کنیم»، بر اساس یک برنامه راهبردی دقیق برای رشد و توسعه پیش می‌رود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در طول سال ۲۰۲۳، این شرکت ۵۷ مقصد جدید به شبکه پروازی‌اش اضافه کرد، چهارمین پایگاه عملیاتی‌اش را در فرودگاه بین‌المللی شاهزاده محمد بن عبدالعزیز در مدینه افتتاح کرد و ظرفیت صندلی‌هایش در پروازهای داخلی و خارجی را ۲۲ درصد افزایش داد.

بندر المهنا، مدیرعامل فلای‌ناس، در بیانیه منتشرشده تاکید کرد که عملکرد این خط هواپیمایی در سال ۲۰۲۳ «منعکس‌کننده قدرت مدل کسب‌وکار، تلاش متمایز انجام‌شده و اثربخشی برنامه راهبردی فلای‌ناس برای رشد و توسعه است».

او گفت که سرمایه‌گذاری برای افزایش تعداد ناوگان و گسترش شبکه پروازی‌ کمک کرده است که فلای‌ناس به یکی از چهار شرکت برتر حمل‌ونقل هوایی ارزان‌قیمت در جهان و بهترین در خاورمیانه تبدیل شود.

المهنا همچنین افزود که فلای‌ناس برای خرید ۳۰ فروند هواپیمای جدید به عنوان بخشی از سفارش ۱۲۰ فروندی به ارزش ۸.۵ میلیارد دلار با ایرباس قراردادی امضا کرده است و قصد دارد این سفارش را به ۲۵۰ هواپیما افزایش دهد.

مدیرعامل فلای‌ناس در ادامه گفت: «این شرکت هواپیمایی مصمم است فعالیت در زمینه افزایش مقاصد جدید را همچنان گسترش دهد زیرا صنعت هوانوردی در عربستان سعودی به لطف پیشرفت اقتصادی در این کشور، در حال توسعه‌ای بی‌سابقه‌ است.»

موسسه معتبر ورد ترول اواردز (World Travel Awards) فلای‌ناس را در سال ۲۰۲۳ برای نهمین سال متوالی، بهترین خط هوایی ارزان‌قیمت خاورمیانه معرفی کرد.

عربستان سعودی در چارچوب کاهش وابستگی اقتصادش به نفت و تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین مقاصد گردشگری جهان تا سال ۲۰۳۰، سرمایه‌گذاری در صنعت هواپیمایی این کشور را افزایش داده است. شرکت فلای‌ناس نیز در راستای این طرح در نظر دارد تعداد هواپیماها و مقاصدش را افزایش دهد.

فلای‌ناس فعالیتش را در سال ۲۰۰۷ و با نام ناس‌ایر آغاز کرد. بخشی از سهام این خط هوایی به شرکت سرمایه‌گذاری کینگدم هولدینگ تعلق دارد که مالک آن شاهزاده ولید بن طلال، میلیاردر سعودی، است.

بیشتر از جهان