کانیه وست از احداث شهری ۱۰۰هزار هکتاری در خاورمیانه خبر داد

این خواننده رپ، که به‌دلیل طرح‌های بلندپروازانه و آلبوم‌های منتشرنشده‌اش معروف است، از مدیران پروژه، مهندسان، معماران و پیمانکاران می‌خواهد که به این اقدام بلندپروازانه بپیوندند

طرحی از شهر دروم که کانیه وست قصد دارد آن را بسازد  - Banyan Tree Group/MEGA

جاه‌طلبی‌های بزرگ کانیه وست، همسر سابق کیم‌ کارداشیان، بر هیچ‌کس پوشیده نبوده است، اما این آخری شاید کمی بزرگ‌تر از حد معمول باشد.

این خواننده رپ، که به‌دلیل طرح‌های بلندپروازانه و آلبوم‌های منتشرنشده‌اش معروف است، اکنون به فکر احداث شهری کاملا پایدار از لحاظ زیست‌محیطی به نام «دروم» در خاورمیانه افتاده است.

بله درست است، می‌خواهد شهری بزرگ در میانه جهان بسازد.

با این حال، این تصمیم او، با سابقه‌ای که در سرمایه‌گذاری‌های ناتمام و املاک رهاشده‌ دارد، طرفدارانش را به حیرت و تردید واداشته است.

او سال‌ها است که طرفدارانش را با اعلان آلبومی که هرگز منتشر نمی‌شود به سخره گرفته و طرفدارانش را ناامید و خسته کرده است.

به گزارش نیویورک‌ پست، طرح اخیر او که با همکاری «تای دولا ساین» بود، بدون تعجب و حتی بی‌آنکه روزنه امیدی در آن پیدا شود، منتفی شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حالا هم گمانه‌زنی‌هایی در مورد انتشار آلبومش در شب سال نو وجود دارد؛ و البته که هوادارنش محتاطانه به این خبر امید‌ می‌بندند.

با این حال، او در چرخشی شگفت‌انگیز به سراغ حساب کاربری ایکس رفت تا جسورانه‌ترین بیانیه‌اش را عرضه کند: احداث «دروم». او قصد دارد این شهر را در جایی در خاورمیانه بسازد، اما نمی‌گوید کجا.

این شهر، که هنوز در مرحله طرح و توسعه است، قرار است وسعت خیره‌کننده ۱۰۰ هزار هکتاری، یعنی دو برابر مساحت نیویورک، داشته باشد.

وست فعالانه در جست‌وجوی همکارانی برای این پروژه است. او از مدیران پروژه، مهندسان، معماران و پیمانکاران می‌خواهد که به این اقدام بلندپروازانه بپیوندند.

با این حال، در بحبوحه این خبر رویایی، گزارش‌هایی از کلیسای وست لس‌‌آنجلس منتشر شده، ملکی که وست در ماه مارس به قیمت ۱.۵ میلیارد دلار خرید و مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

علاوه بر این، وست اخیرا خانه‌اش در مالیبو را- که به‌دلیل مشکلات مالی از پس بازسازی‌اش بر نیامد- برای فروش گذاشته است.

این ملک، که در اوایل سال جاری به قیمت پایه‌اش سقوط کرد، اکنون ۵۳ میلیون دلار قیمت دارد که کمتر از ۵۷.۲۵ میلیون دلاری است که وست دو سال پیش برای خریدش پرداخته بود.

گرچه طرفداران کانیه وست سرگرم هضم اخبار مربوط به طرح «دروم»اند، سابقه طرح‌های محقق‌نشده و ملک‌های رهاشده وست بر این جدید‌ترین ماجراجویی‌اش سایه افکنده است.

بیشتر از سفر