خداحافظی نیکلاس کیج با سینما: شاید فقط سه یا چهار فیلم دیگر بازی کنم

این بازیگر می‌گوید می‌خواهد در اوج خداحافظی کند و باقی عمرش را کنار خانواده بگذراند

نیکلاس کیج، بازیگر سینما درحال دست تکان دادن برای طرفدارانش‌ــ Geoff Robins / AFP

نیکلاس کیج گفت که ممکن است «سه یا چهار فیلم دیگر» در کارنامه حرفه‌ای‌اش مانده باشد و افزود که می‌خواهد «در اوج خداحافظی کند».

این بازیگر ۵۹ ساله در تعدادی از فیلم‌های تازه اکران‌شده امسال از جمله «برنامه بازنشستگی»، «رنفیلد»، «فلش»، «همدردی با شیطان» و جدیدترین فیلمش «سناریو رویایی» بازی کرده است.

با این حال به [نشریه] ونیتی‌فر گفت که اکنون در حال «تثبیت» برنامه‌ای برای بازنشستگی‌اش است.

او گفت: «ممکن است سه یا چهار فیلم دیگر بازی کنم. حس می‌کنم حرفی را که باید با سینما می‌گفتم، گفته‌ام. فکر کنم تا جایی که توانستم باعث پیشرفت بازیگری سینما شده‌ام. می‌خواهم در اوج خداحافظی کنم.»

کیج که ژانویه ۶۰ ساله می‌شود، ادامه داد: «داشتم بررسی می‌کردم چقدر زمان برایم مانده. با خودم گفتم بسیارخب، پدرم در ۷۵ سالگی فوت کرد، من هم دارم ۶۰ ساله می‌شوم. اگر شانس بیاورم ۱۵ سال دیگر یا شاید بیشتر زنده بمانم. اگر پدرم را الگو قرار بدهم، با این ۱۵ سال می‌خواهم چه کنم؟ کاملا به‌وضوح دیدم که می‌خواهم با خانواده‌ام وقت بگذرانم.»‌

آگوست فرانچسکا، کوچک‌ترین دختر کیج از همسرش ریکو شیباتا، سال گذشته به دنیا آمد. کیج درباره حرفه‌اش گفت: «شاید وقت آن باشد که به تجربه فراگیر پخش آنلاین فکر کنم. نمی‌دانم. باید مرحله بعدی [کارم] را بررسی کنم و هنوز پیدایش نکرده‌ام.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این بازیگر برنده اسکار که در فیلم‌هایی همچون «گنجینه ملی» و «ترک لاس‌وگاس» بازی کرده، گفت «نگران» این موضوع است که پس از مرگ از تصویرش چگونه استفاده می‌شود.

او گفت: «به این خیلی فکر می‌کنم که بعد از مرگ من چه اتفاقی برای تصویرم می‌افتد. نمی‌خواهم مثلا پیتر لوئه‌وه (بوسه خون‌آشام) یا فرانک پیرس (احضار مردگان) یا کامرون پو (هواپیمای محکومان) یا هریک از این شخصیت‌هایی را که به وجود آوردم، در رایانه‌ای قرار دهند تا تصمیم بگیرد با آن‌ها چه کار کند.»‌

او درباره آینده‌ای که ممکن است در انتظارش باشد، افزود: «می‌خواهم در روند گزینش (فیلم‌ها) بسیار جدی‌تر و سختگیرتر باشم. اما می‌خواهم برای آینده برنامه‌ریزی کنم. می‌خواهم ببینم بعد چه می‌شود.»

اکتبر گذشته، سر مایکل کین که با کیج در فیلم «هواشناس» همبازی بود، تایید کرد که بعد از اکران فیلمش، «فراری بزرگ»، از بازیگری کناره‌گیری می‌کند. این بازیگر ۹۰ ساله به بی‌بی‌سی گفت: «مدام می‌گویم که دارم بازنشسته می‌شوم. خب الان بازنشسته‌‌ام.»

گزارش تکمیلی از پی‌ای

© The Independent

بیشتر از فیلم