۶۰ درصد رای‌دهندگان جمهوری‌خواه به ترامپ رای می‌دهند

نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد انتخاب حدود ۲۱ درصد رای‌دهندگان مستقل نیز ترامپ است

دونالد ترامپ هنگام ترک گردهمایی کارزار انتخاباتی در آیووا، ۲ دسامبر ۲۰۲۳‌ــ SCOTT OLSON/Getty Images via AFP

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق، با اختلاف قابل‌ملاحظه‌ای پیشتاز است و ۶۰ درصد جمهوری‌خواهان می‌گویند در انتخابات مقدماتی به ترامپ رای خواهند داد.

به گزارش نشریه هیل، بر اساس نظرسنجی جدید نیوز نیشن (News Nation)، ۶۰ درصد جمهوری‌خواهان در انتخابات مقدماتی از رئیس‌جمهوری سابق حمایت خواهند کرد. حدود ۲۱ درصد رای‌دهندگان مستقل نیز گفتند اگر انتخابات مقدماتی ایالتشان امروز برگزار شود، به ترامپ رای می‌دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فارغ از گرایش حزبی، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که مردان بیش از زنان احتمال دارد از ترامپ حمایت کنند؛ ۳۵ درصد مردان و ۲۸ درصد زنان شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفتند که به ترامپ رای خواهند داد.

در حالی که ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان پیشتاز است، رقابت برای جایگاه دوم در هفته‌های اخیر بسیار نزدیک بوده است. حدود ۱۱ درصد جمهوری‌خواهان گفتند اگر انتخابات مقدماتی امروز برگزار شود، به ران دسنتیس، فرماندار فلوریدا، رای می‌دهند، و حدود ۱۰ درصد گفتند که از نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد، حمایت خواهند کرد.

در این نظرسنجی، دسنتیس و هیلی پس از ترامپ قرار دارند. ویوک راماسومی حمایت حدود ۶ درصد جمهوری‌خواهان و کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی، رای حدود ۳ درصد رای‌دهندگان را کسب کرد.

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر شده که قرار است روز پنجشنبه ۷ دسامبر، چهارمین مناظره انتخاباتی جمهوری‌خواهان برگزار شود، که نامزدها تلاش خواهند کرد رای‌دهندگان را تحت تاثیر قرار دهند. با وجود این، ترامپ همچنان نامزد محبوب این حزب است. انتظار نمی‌رود که رئیس‌جمهوری سابق در مناظره شرکت کند.

در این نظرسنجی که در ۲۶ و ۲۷ نوامبر انجام شد، ۳۲۰۰ نفر از رای‌دهندگان ثبت‌نام‌شده شرکت کردند و دو درصد حاشیه خطا دارد.

بیشتر از جهان