مهاجم حمله مرگبار پاریس تحت نظر سرویس‌های امنیتی بود

ضارب که با چاقو یک گردشگر آلمانی را به قتل رساند و با چکش دو عابر دیگر را زخمی کرد دستگیر شده است

ماموران پلیس در محل حمله با چاقو، پاریس، ۲ دسامبر ۲۰۲۳‌- Dimitar DILKOFF/AFP

یک مهاجم در حمله با چاقو و چکش در نزدیکی برج ایفل یک نفر را به قتل رساند و دو نفر دیگر را زخمی کرد. پلیس فرانسه این مرد ۲۵ ساله را دستگیر کرده است.

به گزارش فرانس ۲۴، این فرد که پیش‌تر نیز به جرم برنامه‌ریزی برای حمله‌ای خشونت‌بار، چهار سال زندانی شده بود، پس از دستگیری از مرگ مسلمانان، به‌ویژه در افغانستان و سرزمین‌های فلسطینی، ابراز اندوه کرد و مدعی شد فرانسه در این موضوع دست دارد.

به گفته ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه، مهاجم با فریاد «الله‌اکبر» حمله کرده بود و آمادگی کشتن افراد بیشتر را داشت، که دستگیر شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مهاجم، که نامش اعلام نشده است، با چاقو دنبال یک زوج آلمانی رفته بود و مرد را به قتل رساند. سپس، به آن سوی رود سن رفت، و با استفاده از چکش، دو نفر دیگر را هم زخمی کرد.

به گفته وزیر کشور فرانسه، این فرد در سال ۲۰۲۰، پس از سپری کردن چهار سال در زندان، آزاد شد و تحت نظر سرویس امنیتی و تحت درمان روانپزشک بود.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، در پستی در اکس (توییتر سابق) ضمن تسلیت به خانواده شهروند آلمانی کشته‌شده، این حادثه را حمله تروریستی خواند و گفت دفتر دادستانی ضدتروریسم در این مورد تحقیق خواهد کرد.

پیش‌تر در اکتبر سال جاری نیز یک معلم در شهر آراس در شمال فرانسه هدف حمله مرگبار با چاقو قرار گرفت و ضارب که اصالتا اهل منطقه مسلمان‌نشین اینگوشتیا در روسیه است، مظنون به افراط‌گرایی اسلامی بود. سه سال پیش هم معلمی دیگر در حومه پاریس، در حمله یک مسلمان تندرو چچنی، کشته و سر بریده شد.

بیشتر از جهان