ایلان ماسک: می‌خواهم به بازسازی غزه کمک کنم

ماسک گفت که بازسازی غزه «گام مهمی برای جلوگیری از جنگ‌های آینده» خواهد بود

ایلان ماسک دوشنبه، ۲۷ نوامبر (۶ آذر)، در تل‌آویو در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفت که پس از پایان جنگ کنونی در غزه، قصد ‌دارد به بازسازی این منطقه کمک کند. او تاکید کرد که بازسازی غزه «گام مهمی برای جلوگیری از جنگ‌های آینده» خواهد بود. 

مالک کمپانی تسلا و اسپیس‌ایکس، در اسرائیل در گفت‌وگویی با نتانیاهو که زنده از طریق شبکه اجتماعی ایکس پخش می‌شد، حماس را گروهی تروریستی خواند و گفت که این گروه «قصد نسل‌کشی یهودیان»‌ را دارد. 

ماسک در این گفتگو گفت که اگر «خواهان امنیت، صلح و زندگی بهتریم، باید حماس را نابود کنیم». او در جریان این دیدار ضمن حمایت از «حق مشروع اسرائيل برای دفاع»، تاکید کرد که «کشته‌شدن غیرنظامیان در نوار غزه اجتناب‌ناپذیر است». 

او خطاب به اسرائیلی‌ها گفت: «باید محکم باشید و تروریست‌ها و کسانی را که قصد قتل شما را دارند، از غزه بیرون بکشید، و در عین حال به کسانی که باقی مانده‌اند، کمک کنید؛ [مانند] آنچه در آلمان و ژاپن رخ داد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماسک تاکید کرد که «معمولا پیروز جنگ، بازنده را مجازات می‌کند.»

ایلان ماسک قرار است با اسحاق هرتزوگ، رئيس‌ جمهوری اسرائیل، نیز دیدار کند. 

ایلان ماسک در حالی به اسرائیل سفر می‌کند که در هفته‌های گذشته به دلیل برخی اظهارنظرهای آنلاین، با انتقاد شدید جامعه یهودیان آمریکا روبه‌‌رو شده ‌است. 

چندی پیش ماسک در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) مطلبی را بازنشر کرد که به گفته برخی از چهره‌های جوامع یهودی آمریکا، کاملا یهودی‌ستیزانه بود. پس از بازنشر این مطلب، شرکت‌هایی چون دیزنی، پارامونت، کام‌کست و ان‌بی‌سی یونیورسال بلافاصله انتشار آگهی در پلتفرم ایکس را متوقف کردند؛ ایلان ماسک هم از آن‌ها شکایت‌ کرد. 

مالک تسلا بارها اعلام‌ کرده است که با یهودی‌ستیزی و هر چه نفرت و درگیری را ترویج کند، مخالف است.

بیشتر از جهان