ترامپ از نظر حمایت سیاهپوستان و اسپانیایی‌تبارها از بایدن جلو افتاده است

نظرسنجی کالج امرسون نشان می‌دهد ترامپ در سطح ملی ۴ درصد فراتر رفته و این درنتیجه نوسان چشمگیر یک ساله حمایت سیاهپوستان و اسپانیایی‌تبارها بوده است

دونالد ترامپ در یک رویداد تبلیغاتی در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۳ در کلرمونت، نیوهمپشایر-Getty Images via AFP

در نظرسنجی‌هایی که در ایالات متحده آمریکا با موضوع حمایت از ترامپ و بایدن انجام شده است، پاسخ‌دهندگان به اتفاق از عملکرد بایدن در زمینه اقتصادی، به‌ویژه نرخ بالای بهره و تورم، همچنین وضعیت مرز آمریکا و مکزیک ناراضی بودند و درمورد بالا بودن سن او نیز نگرانی خود را ابراز کردند.

آخرین نظرسنجی کالج امرسون که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد ترامپ با ۴۷ درصد آرا نسبت به ۴۳ درصد پیشتاز است – درحالی که برتری بایدن بین گروه‌هایی که در گذشته حامی دموکرات‌ها بوده‌اند، از جمله اسپانیایی‌تبارها و سیاهپوستان در یک سال اخیر کاهش چشمگیر یافته است.

پیشتازی رئیس‌جمهوری ۸۱ ساله در نظرسنجی امرسون بین رای‌دهندگان اسپانیایی‌تبار از ۱۴ درصد در نوامبر گذشته، به ۳ درصد کاهش یافت - تغییری ۱۱ درصدی.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیشتازی بایدن بین آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار در این نظرسنجی هنوز ۴۷ درصد بود، اما نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشت.

نیویورک پست در بررسی این نظرسنجی‌ها نوشت: «در آخرین نظرسنجی پیشتازی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا نسبت به جو بایدن، رئیس‌جمهوری فعلی، رو به افزایش است. این نظرسنجی جدید نشان می‌دهد ترامپ در سطح ملی ۴ درصد فراتر رفته و این درنتیجه نوسان چشمگیر یک ساله حمایت سیاهپوستان و اسپانیایی‌تبارها بوده است.»

سایر نظرسنجی‌های ملی اخیر، افت شدید حمایت از بایدن را بین گروه‌های غیرسفیدپوست نشان می‌دهد – از‌جمله نظرسنجی‌ نیویورک‌تایمز از شش ایالت نوسانی، پیش‌تر در ماه جاری، نشان داد که رئیس‌جمهوری سابق ۷۷ ساله در پنج ایالت از این شش ایالت پیشتاز است که این امر به‌دلیل کاهش ۳۳ درصدی حمایت غیرسفیدپوستان از بایدن در نظرسنجی‌های بعد از رای‌گیری  سال ۲۰۲۰ بود.  

نظرسنجی تایمز نیز افزایش ۲۲ درصدی حمایت رای‌دهندگان سیاه‌پوست از ترامپ را از سال ۲۰۲۰ تاکنون نشان داد.

بر پایه تجزیه‌و‌تحلیل مرکز پژوهش‌های پیو از نظرسنجی بعد از رای‌گیری، حدود ۸ درصد سیاه‌پوستان و ۳۸ درصد اسپانیایی‌تبارها در سال ۲۰۲۰ از ترامپ حمایت کردند.

حمایت سیاه‌پوستان از ترامپ در دو انتخابات گذشته نسبتا ثابت ماند، اما حمایت اسپانیای‌تبارها از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، حدود ۱۲ درصد افزایش نشان داد. گویا بخشی از این افزایش منسوب به نگرش سختگیرانه او به دولت‌های چپ‌گرا در آمریکای لاتین بود.

ترامپ در ۱۱ نظرسنجی از بین ۱۳ نظرسنجی ریل‌کلیرپالتیکس نیز از بایدن پیشی گرفته است. میانگین اختلاف آرا او با بایدن از ۴۷.۲ به ۴۴.۹ درصد رسیده است.

بیشتر از جهان