شورای امنیت سازمان ملل خواستار «وقفه‌های بشردوستانه فوری» در غزه شد

«خامنه‌ای در دیدار هنیه: چیزی درباره حمله نگفتید ما هم دخالتی در جنگ نمی‌کنیم»

چهلمین روز جنگ اسرائیل و حماس با عملیات نظامی ارتش اسرائیل در بیمارستان شفا غزه و تنش‌های مرزی اسرائیل با لبنان ادامه یافت.

وزارت امور خارجه فرانسه ضمن ابراز «نگرانی شدید» از عملیات ارتش اسرائیل در بیمارستان الشفا اعلام کرد مردم فلسطین نباید بهای جنایت‌های حماس را بدهند.

در این میان، خبرگزاری رویترز در یک گزارش اختصاصی نوشت «علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در دیدار اخیرش با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج از کشور، به‌صراحت به او گفته است شما از قبل هیچ اطلاع و هشداری درباره حمله هفتم اکتبر به اسرائیل نداده‌اید، ما هم در برابر، هیچ مداخله مستقیمی در جنگ نخواهیم کرد.»

در نیویورک، تلاش‌های شورای امنیت سازمان ملل برای تصویب یک قطعنامه لازم‌الاجرا با هدف توقف جنگ در غزه همچنان ادامه دارد. 

به‌‌گفته مدیر دفتر رویترز در سازمان ملل، شورای امنیت قرار است اواخر روز چهارشنبه به‌وقت محلی بار دیگر با هدف توقف فوری و طولانی‌مدت جنگ در نوار غزه تشکیل جلسه دهد.

پیشتر خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به‌نقل از دیپلمات‌های حاضر در سازمان ملل نوشته بود پیش‌نویس یک قطعنامه جدید تنظیم شده است که در آن از همه طرف‌ها خواسته شده مقررات حقوق بین‌الملل بشردوستانه را که مستلزم حفظ امنیت و جان غیرنظامیان است، رعایت کنند.

هم‌زمان خبرگزاری رویترز به‌نقل از دو مقام آمریکایی نوشت نیروی دریایی ایالات متحده در ساعت‌های اولیه صبح چهارشنبه یک پهپاد حوثی‌ها، گروه شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی ایران، را بر فراز دریای سرخ رهگیری و سرنگون کرده است.

بیشتر از