آلودگی هوا؛ تعطیلی دوباره مدارس و دانشگاه‌های اصفهان، ۲۵۰۰ نفر در خوزستان روانه بیمارستان‌ شدند

با شروع فصل پاییز، آلودگی هوا به‌ویژه در استان‌های خوزستان و اصفهان تشدید شده است

نمایی از شدت آلودگی هوا در شهر اصفهان‌ــ ایمنا

با تشدید آلودگی هوا در اصفهان، کمیته اضطرار آلودگی هوا مدارس و دانشگاه‌های اصفهان و ۱۰ شهر این استان را در روز دوشنبه تعطیل اعلام کرد. از سوی دیگر، معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز هم اعلام کرد که به دلیل آلودگی هوا در شهرهای استان خوزستان حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده‌اند.

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های اصفهان در روز دوشنبه به دلیل آلودگی هوا خبر داد و گفت: «با توجه به تداوم پایداری و سکون مطلق جو، وضعیت ابرناکی و کاهش میدان دید، انباشت غلظت آلاینده‌ها همراه با کاهش کیفیت هوا، جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای اصفهان مجددا برگزار شد.»

این مقام استانداری اصفهان افزود که بنا بر تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای اصفهان، روز دوشنبه ۲۲ آبان «کلاس‌های آموزشی در تمام مقاطع تحصیلی مدارس، مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها در مناطق شش‌گانه شهر اصفهان و نواحی و مناطق آموزش و پرورش خمینی‌شهر، فلاورجان، شاهین‌شهر، زرین‌شهر، مبارکه، نجف‌آباد، پیربکران، فولادشهر و برخوار و سجزی» تعطیل خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود که روز دوشنبه در مناطق یادشده، فعالیت آموزشی تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز به صورت غیرحضوری خواهد بود.

شیشه‌فروش افزود که طرح محدودیت تردد خودروها با پلاک زوج و فرد در شهر اصفهان نیز تا پایان این هفته و از در منزل اجرایی خواهد شد و ضمن جلوگیری از «تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی»، در مورد متخلفان اعمال قانون خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کمیته اضطرار آلودگی هوای اصفهان روز یکشنبه نیز مدارس اصفهان و ۹ شهرستان استان اصفهان را به دلیل «افزایش حجم آلاینده‌ها» تعطیل اعلام کرده بود.

از سوی دیگر میثم معزی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، خبر داد که به دنبال آلودگی هوا در شهر اهواز و چندین شهر استان خوزستان در فاصله شانزدهم تا بیستم آبان‌ماه، حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر با «علائم تنفسی» راهی مراکز درمانی زیرمجموعه این دانشگاه در خوزستان شده‌اند.

معزی با تاکید بر آماده‌باش کامل بیمارستان‌های خوزستان گفت که آمار مراجعه‌کنندگان با مشکل تنفسی بر اثر آلودگی هوا در روز ۱۹ آبان نسبت به روزهای قبل از آن ۴۰ درصد افزایش یافت.

این مقام دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه در جریان افزایش آلودگی هوا، افراد مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خوزستان بیشتر بزرگسالان و کودکان به‌ویژه بیماران قلبی، ریوی، سالمندان و افراد مصرف‌کننده داروهای تنفسی بوده‌اند، به مردم و به‌ویژه گروه‌های حساس توصیه کرد در روزهای آلوده تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

در تهران نیز شاخص کیفیت هوا در چند روز گذشته ناسالم اعلام شد و بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت شاخص آلودگی هوا برای گروه‌های حساس همچنان در وضع ناسالم قرار دارد.

با شروع فصل پاییز و موج جدید آلودگی هوا در شهرهای ایران، شمار بیماران تنفسی‌ــ که بیشتر آنان کودک یا سالمندند- به‌طور محسوسی افزایش یافته است.