نتانیاهو: آتش‌بس در کار نیست، ما متوقف نخواهیم شد

وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد که نه اسرائیل و نه حماس پس از پایان جنگ، بر فلسطین حکومت نخواهند کرد

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه اعلام کرد که هیچ سوختی به غزه تحویل داده نمی‌شود و هیچ آتش‌بسی نیز با حماس وجود نخواهد داشت. او راه برون‌رفت از شرایط فعلی را تنها در صورت آزادی گروگان‌های دستگیرشده به دست شبه‌نظامیان حماس اعلام کرد. نتانیاهو در بیانیه‌ای تلویزیونی پس از گذشت یک ماه از جنگ اسرائیل با حماس، به حزب‌الله لبنان، گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی، نیز هشدار داد که اگر جبهه جدیدی در جنگ از پایگاه خود در لبنان بگشاید، یک اشتباه در زندگی خود کرده‌اند.

در حالی که درگیری‌ها وارد دومین ماه خود شده است، درخواست‌های بین‌المللی برای آتش‌بس یا توقف این جنگ افزایش یافته است. اما نتانیاهو می‌گوید که بدون آزادی گروگان‌ها، هیچگونه آتش‌بسی وجود نخواهد داشت.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه گفت که ارتش اسرائیل در حال محاصره شهر غزه و عملیات در داخل آن است و به حمله‌هایی که از یک ماه گذشته علیه حماس آغاز کرده است، ادامه می‌دهد. نتانیاهو در یک بیانیه تلویزیونی گفت قبل از آزادی گروگان‌های اسرائیلی به دست حماس، هیچ آتش‌بس یا تحویل سوختی به غزه وجود نخواهد داشت و از غیرنظامیان فلسطینی خواست تا برای امنیت خود به سمت جنوب حرکت کنند. نتانیاهو همچنین تاکید کرد که «ما متوقف نخواهیم شد».

هم‌زمان، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، نیز اعلام کرد که اسرائیل در حال جنگ در چند جبهه‌ است اما اکنون تمرکز اصلی را بر روی غزه گذاشته است. بنی گانتز تاکید کرد که هرچند اسرائیل در چندین جبهه مختلف در حال جنگ است، اما تمرکز اصلی روی نوار غزه و نابود کردن حماس است. روزنامه تایمز اسرائیل شامگاه سه‌شنبه به وقت اسرائیل به‌نقل از گانتز نوشت: «تمرکز روی غزه است، اما نیروهای نظامی اسرائیل در مرزهای شمالی و سایر مناطق هم آمادگی کامل دارند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش رویترز، این عضو کابینه جنگ اسرائیل بار دیگر نیروهای حماس را متهم کرد که از بیمارستان‌ها و مدارس به‌عنوان سپر انسانی با اهداف نظامی استفاده می‌کند. طبق مقررات حقوق بین‌الملل، استفاده نظامی از امکان‌های غیرنظامی در زمره «جرایم جنگی» به‌حساب می‌آید.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، نیز روز سه‌شنبه گفت که سربازان اسرائیلی در قلب شهر غزه، پایگاه حماس، عملیات انجام می‌دهند. در یک کنفرانس خبری تلویزیونی، گالانت گفت که نه اسرائیل و نه حماس پس از پایان جنگ جاری، بر منطقه محصور فلسطین حکومت نخواهند کرد.

جنگ اسرائیل و حماس در هفتم اکتبر زمانی آغاز شد که نیروهای گروه حماس از نوار غزه بیرون آمدند و از ناحیه جنوبی وارد خاک اسرائیل شدند. به گفته اسرائیل، شبه‌نظامیان حماس نیز حدود ۱۴۰۰ نفر را که اکثر آن‌ها از میان غیرنظامیان، بودند کشتند و بیش از ۲۴۰ نفر را به گروگان گرفتند. این اتفاق بدترین حمله به این کشور از زمان تاسیس آن در سال ۱۹۴۸ است. ارتش اسرائیل نیز در پاسخ به حمله‌های حماس به غزه حمله کرد. وزارت بهداشت حماس اعلام کرده که بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر، که اکثر آن‌ها غیرنظامی بودند، در حمله اسرائیل کشته شدند.

بیشتر از جهان