کره جنوبی یک میلیون دلار کمک‌ بشردوستانه به افغانستان اختصاص داد

این کمک از طریق نهاد‌های سازمان ملل مصرف می‌شود

 فقر در میان مردم افغانستان در حال افزایش است- SHAFIULLAH KAKAR/AFP

سازمان ملل متحد اعلام کرد که کره جنوبی یک میلیون دلار برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم نیازمند افغانستان اختصاص داده است. این کمک از طریق دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) به مصرف خواهد رسید.

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل یکشنبه، ۵ نوامبر (۱۴ آبان)، در شبکه ایکس نوشت که این کمک در حوزه «فعالیت‌های نجات زندگی» در افغانستان به مصرف می‌رسد. 

به گفته اوچا، کره جنوبی از ۲۰۱۴ تاکنون حدود ۱۸ میلیون دلار برای کمک به مردم افغانستان اختصاص داده است.  در همین حال، یک رسانه هنگ‌کنگی گزارش داد که این کمک به کشاورزانی ارائه خواهد شد که به دلیل منع کشت خشخاش و سودآور نبودن کشت‌ محصولات دیگر، مانند گندم، درآمد آنان کاهش یافته است و با فقر دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این کمک در آستانه ورود صد‌ها هزار مهاجر افغان که از پاکستان اخراج شده‌اند، اختصاص یافته است. نهاد‌های بین‌المللی می‌گویند که گروه طالبان توان مدیریت این حجم از مهاجران افغان را ندارد. طالبان اعلام کرده‌اند که حدود ۲۵ میلیون دلار برای کمک به مهاجران اخراجی از پاکستان و ایران اختصاص داده‌اند، اما در برابر اخراج ۱.۷ میلیون مهاجر فقط از پاکستان، این بودجه بسیار ناچیز است. 

سازمان ملل می‌گوید که اخراج دسته‌جمعی مهاجران افغان از پاکستان و ایران، زلزله ویرانگر هرات و تغییرات آب‌و‌هوایی، نیاز افغانستان را به کمک‌های بشردوستانه افزایش داده است. 

بر اساس گزارش جدید سازمان جهانی غذا، در حال حاضر ۱۵.۳ میلیون نفر در افغانستان با نا‌امنی شدید غذایی درگیرند. در کنار آن، ۲۸ میلیون نفر نیز به کمک‌های اضطراری نیازمندند. اما با توجه به کاهش بودجه کمک جهانی به افغانستان، سازمان ملل مجبور شده است که برخی از نیازمندان را از چرخه کمک‌های بشردوستانه حذف کند.  

از سوی دیگر، درخواست کمک برای زلزله‌زدگان افغانستان نیز با بی‌توجهی رو‌به‌رو شده است. دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل خواهان ۹۳ میلیون دلار کمک برای رسیدگی به وضعیت قربانیان زلزله‌‌‌های هرات شده بود، اما فقط ۲۶ درصد از این کمک درخواستی تامین شده است. افزون بر آن، سازمان ملل برای بازسازی خانه‌های ویران‌شده در هرات نیز خواهان ۴۰ میلیون دلار کمک شده بود، اما تاکنون فقط ۷.۵ میلیون دلار از این مبلغ تامین شده است. در زلزله هرات ۱۰ هزار خانه کاملا ویران شده و بیش از ۲۰ هزار خانه نیز به‌شدت صدمه دیده است.

بیشتر از جهان