هشدار گالانت به نصرالله: اشتباه رهبر حماس را تکرار نکن!

حزب‌الله مدعی شد دست‌کم شش پاسگاه مرزی اسرائيل را هدف قرار داده است

یک روز بعد از سخنرانی حسن نصر‌الله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، سطح تنش‌ها، تهدیدها و درگیری‌‌‌های نظامی میان ارتش اسرائیل و نیروهای حزب‌الله در نوار مرزی دو کشور افزایش یافته است.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائيل، روز شنبه در نخستین واکنش به صحبت‌های نصرالله گفت قاطعانه می‌گویم اگر حزب‌الله مرتکب خطایی شود لبنان از دست خواهد رفت.

وزیر دفاع اسرائیل، افزود: «من به حسن نصرالله می‌گویم اشتباه سنوار، رهبر حماس را تکرار نکن.»

یوآو گالانت، می‌گوید نبرد ارتش این کشور تنها درصورتی در غزه خاتمه می‌یابد که دیگر اثری از گروه حماس نباشد. به گفته گالانت ارتش اسرائیل مناطق بیشتری را در روز شنبه در نوار غزه تحت کنترل گرفته ‌است. وی در ادامه گفت که ارتش اسرائیل آماده مبارزه در تمامی جبهه‌هاست . هم در شمال و هم در جنوب. یوآو گالانت، هم‌چنین اعلام‌کرد که نیروهای حماس درحال فرسایش‌اند.

در این میان، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که برای بار دیگر عازم منطقه شده است، روز شنبه در امان، پایتخت اردن، با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان، درباره آخرین تحولات منطقه و ضرورت جلوگیری از گسترش درگیری‌ها میان ارتش اسرائیل و نیروهای حماس در نوار غزه گفت‌وگو کرد.

روزنامه تایمز اسرائیل، روز شنبه چهارم نوامبر، ۱۳ آبان‌ماه، به‌نقل از وزیر دفاع اسرائيل نوشت: «ما علاقه‌ای به وارد شدن به یک جنگ در جبهه شمالی نداریم؛ اما در عین حال برای هر اقدامی هم آمادگی داریم.»

به‌گفته وزیر دفاع اسرائیل، واحدهای نیروی هوایی ارتش اسرائيل در مرزهای شمالی با لبنان تقویت شده‌اند.

دبیرکل‌ لبنان هم روز جمعه خطاب به حامیانش گفت حزب‌الله هم برای تمامی گزینه‌ها و شرایط موجود آمادگی دارد. او تهدید کرد در هر زمانی حزب‌الله می‌تواند به گزینه‌هایش متوسل شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال، خبرگزاری آسوشیتدپرس شامگاه شنبه از حمله‌های هوایی جنگنده‌های ارتش اسرائیل در نوار مرزی با لبنان خبر داد.

به‌گزارش آسوشیتدپرس، حمله‌های هوایی شامگاه شنبه ارتش اسرائیل در پاسخ به شلیک چند راکت از جنوب لبنان به مواضع نیروهای اسرائیلی در شمال این کشور انجام شد.

آسوشیتدپرس به‌نقل از بیانیه شامگاه شنبه حزب‌الله نوشت دست‌کم شش پاسگاه مرزی اسرائیل هدف حمله‌های راکتی نیروهای حزب‌الله قرار گرفت.

پیش‌تر ارتش اسرائیل یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های مرزی حزب‌الله لبنان را در روز شنبه هدف قرار داده بود.

هم‌زمان سفارت ایالات متحده در بیروت، روز شنبه بار دیگر از شهروندان آمریکایی که همچنان در لبنان به‌سر می‌برند خواست با توجه به «وضعیت امنیتی غیرقابل پیش‌بینی» تا هنوز پروازهایی برای خروج از لبنان وجود دارد با مراجعه به فرودگاه بین‌المللی بیروت، خاک این کشور را ترک کنند.

بیشتر از جهان