هشدار رئیس ام‌آی۵ درباره خطر حمله‌های «تروریستی» با حمایت تهران در بریتانیا

«حکومت ایران پیشاپیش یک تهدید جدی بود اما حالا این امکان وجود دارد که این تهدیدها سمت و سوی دیگری به خود بگیرد»

مک‌کالم گفت ما در بریتانیا از مدت‌ها پیش به‌وضوح نگران عملکرد ایران بودیم-ویکی‌پدیا

کن مک‌کالم، رئیس ام‌ای۵، دستگاه امنیت داخلی بریتانیا هشدار داد که همزمان با ادامه جنگ اسرائیل و حماس، «خطر حملات تروریستی با پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است».
به گزارش روزنامه تلگراف بریتانیا مک‌کالم روز دوشنبه ۲۵ مهر گفت، حملات بزرگ علیه اسرائیل می‌تواند خطر «وحشیگری‌های تروریستی» در بریتانیا از سوی ایران افزایش دهد. این مقام ارشد امنیتی تاکید کرد «حکومت ایران پیشاپیش یک تهدید جدی بود اما حالا این امکان وجود دارد که این تهدیدها سمت و سوی دیگری به خود بگیرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نخستین موضع‌گیری رئیس ام‌آی۵ درباره بحران اخیر خاورمیانه در آستانه نشست بی‌سابقه سران سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، کانادا، بریتانیا، استرالیا و نیوزیلند ابراز شد.
مک‌کالم گفت ما در بریتانیا از مدت‌ها پیش به‌وضوح نگران عملکرد ایران بودیم. به‌ویژه در ۱۸ ماه گذشته، با تهدیدهای پرشمار و فشرده حکومت ایران در خاک بریتانیا مواجهیم.
مدیر دستگاه امنیت داخلی بریتانیا درباره تهدیدات یک سال و نیم گذشته جمهوری اسلامی و احتمال گسترش ابعاد آن پس از جنگ حماس و اسرائیل گفت: «عمده فعالیت‌های رژیم ایران در بریتانا در ۱۸ ماه گذشته علیه دشمنان داخلی جمهوری اسلامی در خارج از کشور، ناراضیان و رسانه‌های فارسی زبان بود. البته تهدیدها به این موارد خلاصه نمی‌شد اما اولویت با آن‌ها بود.» او افزود: «یکی از چیزهایی که به ذهن ما می‌رسد این است که این امکان وجود دارد که [جمهوری اسلامی] ایران، تهدید‌های خود را متوجه اهداف جدیدی کند.»
این هشدار در حالی صادر می‌شود که نزدیک به ۱۰ روز پس از حمله حماس به اسرائیل و بالا گرفتن ابعاد تنش در خاورمیانه، دست‌کم دو حمله تروریستی در خاک اروپا روی داده است.

هفته گذشته یک معلم در شمال فرانسه به قتل رسید و شامگاه دوشنبه، یک مهاجم دو تماشاگر فوتبال سوئٔدی را در بروکسل با شلیک گلوله کشت.

بیشتر از جهان