بربوک: حماس اهالی غزه را به گروگان گرفته ‌است

وزیر خارجه آلمان در سفر به اسرائيل گروه حماس را متهم کرد که از اهالی غزه به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان که به اسرائیل سفر کرده‌ است، در کنفرانس خبری مشترک با همتای اسرائیلی‌اش الی کوهن، گروه حماس را متهم‌ کرد که از اهالی غزه به‌عنوان «سپر انسانی» استفاده‌ می‌کند. 

بربوک بعدازظهر جمعه در کنار الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل، به خبرنگاران گفت: «حماس اکنون خود را پشت سر صدها بی‌گناه اهل غزه پنهان کرده است.» بائربوک در این کنفرانس تاکید کرد که «گروه حماس کل جمعیت نوار غزه را به گروگان گرفته‌ است.»‌ 

مسئول سیاست‌ خارجی دولت آلمان در سفر به اسرائیل حماس را متهم‌ کرد که «عمدا انبارهای سلاح و مراکز فرماندهی» را در «نزدیکی ساختمان‌های مسکونی، سوپرمارکت‌ها، دانشگاه‌ها، و شاید حتی در بیمارستان‌ها مستقر می‌کند.»

آنالنا بربوک در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «دموکراسی‌هایی چون آلمان و اسرائیل حفاظت از غیرنظامیان را همواره جدی می‌گیرند.» 

وزیر خارجه آلمان اعلام‌ کرد که برلین در حال مذاکره با سازمان ملل متحد و مصر هم‌مرز با نوار غزه است تا هرچه سریع‌تر حفاظت از غیرنظامیان را بر عهده بگیرند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آنالنا بربوک با بیان اینکه برخی از گروگان‌های گرفتار حماس از شهروندان آلمانی‌اند، خواهان آزادی هرچه سریع‌تر آن‌ها شد. به‌جز وزیر خارجه آلمان، برخی از رهبران اتحادیه اروپا، از جمله اورزولا فن‌ در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی، نیز برای اعلام همبستگی اروپا با اسرائیل در چند ساعت گذشته به این کشور سفر کردند.

هفت روز از حمله‌ شاخه نظامی حماس به سرزمین‌های اسرائیلی می‌گذرد. در جریان این حمله، بیش از ۱۳۰۰ نفر کشته و بیش از ۱۵۰ نفر به گروگان گرفته‌ شده‌اند.

 ارتش اسرائیل در واکنش به حمله‌های حماس، نوار غزه را با بیش از ۶ هزار بمب به‌‌ آتش‌ کشیده‌ است. 

در جریان حمله‌های اسرائیل به نوار غزه، تا کنون ۱۷۹۹ فلسطینی کشته‌ شده‌اند. هم‌زمان، ارتش اسرائیل روز جمعه در فراخوانی از اهالی شمال نوار غزه خواست تا ۲۴ ساعت آینده خود را به جنوب غزه برسانند. بیش از یک میلیون و یک‌صدهزار نفر از فلسطینی‌ها ساکن شمال نوار غزه‌اند. 

بیشتر از جهان