جان باختن دست‌کم ۱۳ نفر در آتش‌سوزی باشگاه شبانه در اسپانیا

آتش‌سوزی بامداد یک‌شنبه و ابتدا در کلوب شبانه فوندا میلاگروس، معروف به لافوندا، آغاز شد و در ادامه به دو کلاب مجاور نیز سرایت کرد

هنوز دلیل وقوع آتش‌سوزی روشن نیست-AFP

در پی وقوع آتش‌سوزی در سه باشگاه شبانه مجاور هم در شهر مورسیا واقع در جنوب شرقی اسپانیا، دست‌کم ۱۳ تن جان باختند. مقامات می‌گویند احتمال افزایش تعداد جان‌باختگان وجود دارد.

به گفته مقام‌های پلیس اسپانیا، این آتش‌سوزی بامداد یک‌شنبه و ابتدا در کلوب شبانه فوندا میلاگروس، معروف به لافوندا، آغاز شد و در ادامه به دو کلاب مجاور نیز سرایت کرد.

این آتش‌سوزی هنگامی آغاز شد که این کلوب‌های شبانه در ساعت‌های نخست بامداد یک‌شنبه مملو از جمعیت بود اما در پی گسترش حریق مشتریان برای فرار به راهرو و درهای خروجی هجوم آوردند.

بنابر گزارش رسانه‌های محلی شهر مورسیا، اعضا یک خانواده‌ که برای برگزاری جشن تولد در یکی از کلوب‌ها حضور داشتند نیز از جمله کشته‌شدگان این آتش‌سوزی‌اند. 

یکی از شرکت کنندگان این جشن تولد که با پسرعموها و عمه‌اش در باشگاه شبانه حضور داشت به رسانه‌های محلی شهر مورسیا گفت که پس از آتش‌سوزی و هجوم مردم برای خروج، او نیز موفق به فرار از آتش‌سوزی شد اما یکی از پسرعموهایش در این آتش‌سوزی جان باخته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های پلیس گفتند که همه جان باختگان در کلوب لافوندا حضور داشتند، وضعیت ۱۴ نفر نامشخص است و احتمال دارد شمار جان‌باختگان افزایش یابد.

به گفته مقام‌های شهر مورسیا آتش‌سوزی با گذشت نزدیک به ۱۵ ساعت، هنوز دلیل وقوع این آتش‌سوزی مشخص نشده است.

خوزه بالستا، شهردار مورسیا به خبرنگاران گفت که آتش‌سوزی ساعت ۶ بامداد یک‌شنبه و از طبقه اول کلوب لافوندا آغاز شد.

همزمان یک مقام پلیس اسپانیا با اعلام اینکه سقف کلوب لافوندا فرو ریخت، گفت که فروریختن سقف این کلوب جستجو برای یافتن قربانیان را با دشواری مواجه می‌کند.

بیشتر از جهان