جنگ پرسپولیس با رونالدو و هواداران ایرانی‌اش؛ «سربازان یحیی برای برد می‌آیند»

تساوی خانگی الهلال با تیم نه‌چندان قدرتمند ناوباهور می‌تواند قوت قلبی برای پرسپولیسی‌ها باشد

یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی با النصر‌ــ‌ وب‌سایت پرسپولیس

استقبال پرحاشیه هزاران ایرانی از کریستیانو رونالدو و دیگر ستاره‌های جهانی تیم النصر عربستان سعودی در تهران، در آستانه مسابقه حساس تیم‌های پرسپولیس و النصر، فضایی متفاوت را برای یحیی گل‌محمدی و شاگردانش به وجود آورد؛ فضایی که شاید برخلاف برخی تحلیل‌ها، به چند برابر شدن انگیزه سرخ‌پوشان پایتخت برای اثبات خود و ارائه نمایشی قدرتمند در این بازی منجر شود.

در اولین بازی از گروه پنجم فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، استقلال تاجیکستان از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران میزبان الدحیل قطر خواهد بود و در بازی دوم و از ساعت ۲۱:۳۰ پرسپولیس ایران در تهران پذیرای النصر است.

لوئیس کاسترو، سرمربی النصر، پنج بازیکن خارجی‌اش را برای دیدار امروز مقابل پرسپولیس در ترکیب قرار داده است و بر اساس این انتخاب، کریستیانو رونالدو، سادیو مانه، بروزوویچ، اوتاویو و لاپورت در ورزشگاه آزادی به میدان خواهند رفت و فوفانا، الکس تلس و اندرسون تالیسکا غایبان فهرست النصر در اولین دیدار آسیایی تیم زردپوش ریاض‌اند.

نواف العقیدی، دروازه‌بان ملی‌پوش النصر، درون دروازه خواهد ایستاد و احتمالا علی لاجامی، زوج لاپورت، مدافع اسپانیایی النصر، در قلب خط دفاع توپ خواهد زد. سلطان الغنام در سمت راست و محمد قاسم در سمت چپ خط دفاعی بازی می‌کنند. عبدالله الخیبری و مارسلو بروزوویچ دو هافبک دفاعی خواهند بود و اوتاویو به عنوان هافبک نفوذی انجام وظیفه می‌کند. عبدالرحمن غریب که روز گذشته در کنفرانس خبری حاضر شد و عضو تیم ملی عربستان سعودی است، نیز به همراه سادیو مانه، دو وینگر النصر خواهند بود. مهاجم اصلی النصری‌ها در این نبرد نیز کریستیانو رونالدو است و احتمالا همه توپ‌ها برای رسیدن به گل به او ختم می‌شوند.

اما در پرسپولیس، بر اساس گزارش‌های رسیده به ایندیپندنت فارسی، بعد از حرف‌وحدیث‌های بسیار درباره شرایط بدنی و مصدومیت صاحب پیراهن شماره ۱ این تیم، علیرضا بیرانوند، اکنون توانسته است شرایط بازی در اولین جدال آسیایی سرخ‌ها را به دست آورد. این بازیکن ملی‌پوش پرسپوليس که در آخرین تقابلش با کریس رونالدو، پنالتی او در جام جهانی روسیه را مهار کرد و یک خاطره تاریخی برای فوتبال ایران ثبت کرد، می‌خواهد این اتفاق را بار دیگر پررنگ‌تر کند.

کنعانی‌زادگان، پورعلی‌گنجی، نعمتی و اسماعیلی‌فر، در خط دفاعی پرسپولیس، امروز باید در سخت‌ترین ماموریت دوران فوتبالی‌شان برابر یکی از برترین خطو‌ط تهاجمی آسیا قرار گیرند. میلاد سرلک و مسعود ریگی دو بازیکنی‌اند که یحیی گل‌محمدی برای دومین خط دفاعی‌اش علیه بازی‌سازی حریف سعودی در نظر گرفته است. دو بازیکنی که از قدرت فیزیکی بالا و تخریب برخوردارند و در این جدال بعد از دو مدافع میانی بالاترین سهم را در موفقیت احتمالی سرخ‌ها عهده‌دار خواهند بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سرمربی سرخ‌ها در این بازی قصد ندارد از مهاجم تخصصی در پیشانی هجومی تیمش سود ببرد و برای شوک نهایی به النصر و سود بردن از موقعیت‌ها یک مربع طلایی و تهاجمی چیده است؛ سعید صادقی و مهدی ترابی به عنوان وینگرهای راست و چپ و کمی جلوتر هم وحید امیری و محمد عمری قرار خواهند گرفتند. بازیکنانی که از قدرت بالا برای حمل توپ و دوندگی در کنار بازی‌سازی و تمام‌کنندگی مناسب برخوردارند و شانس‌هایی طلایی را در این بازی دنبال خواهند کرد.

در بازی‌های روز گذشته، الهلال عربستان سعودی در کمال شگفتی و با وجود حضور فوق‌ستاره‌هایی همچون نیمار، مالکوم، میشل، روبن نوس و الکساندر میتروویچ، در خانه‌اش برابر تیم نه‌چندان قدرتمند ناوباهور ازبکستان با گل دقیقه ۱۰۰ علی البولاهی از شکست گریخت و به تساوی ۱ــ‌۱ رسید، تا این اتفاق به نوعی یک قوت قلب برای سرمربی، بازیکنان و هواداران تیم صدرنشین لیگ برتر ایران باشد که در این مسابقه به کسب تساوی و حتی برد مقابل النصری‌های متمول فکر کنند.

در همین گروه، نساجی مازندران با هدایت مهدی رحمتی، در اولین رقابت آسیایی نساجی در تاریخ این باشگاه، توانست با علمکردی درخشان در هند، مومبای‌سیتی را با دو گل شکست دهد تا حالا در حضور الهلال قدرتمند، با سه امتیاز در صدر جدول گروه چهارم قرار گیرد و امیدها برای صعودی تاریخی‌اش به مرحله حذفی را بیشتر کند.

در گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا، نیز تیم سپاهان ایران شامگاه دوشنبه ۲۷ شهریور در عراق مقابل تیم نیروهوایی این کشور با تساوی ۲ــ۲ متوقف شد، اما الاتحاد عربستان سعودی در همین گروه بدون کریم بنزما، با نتیجه قاطع سه بر هیچ از سد آلمالیق ازبکستان گذشت تا نشان دهد که از مدعیان اصلی کسب جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود.

الاتحاد، الهلال، النصر و الفیحا، چهار نماینده عربستان سعودی در لیگ قهرمانان ۲۰۲۳ در آسیا، طی ماه‌های اخیر با صرف بودجه‌هایی رویایی تلاش کردند تا با استخدام آماده‌ترین و باکیفیت‌ترین بازیکنان فوتبال اروپا، کیفیت فنی تیم‌هایشان را به سطحی فراتر از قاره کهن برسانند، اما در سوی دیگر خلیج فارس، باشگاه‌های ایرانی با مشکلات متنوع مالی و البته ایجاد محدودیت دولتی در تعیین سقف بودجه، با دستانی بسته و ناتوان از خرید بازیکنان مطرح خارجی پا به این رقابت‌ها گذاشته‌اند.

همچنین شرایط وخیم ورزشگاه آزادی که مقام‌های ورزش ایران با سهل‌انگاری، بازسازی آن را به روزها و لحظات آخر باقی‌مانده تا برگزاری مسابقه پرسپولیس و النصر موکول کردند، بر دغدغه‌های تیم پرسپولیس برای رقابت با النصر افزوده است. برخلاف سکوها و وضعیت برق ورزشگاه که بنا بر ادعای مسئولان به شرایط استاندارد رسیده، چمن آزادی همچنان وضعیت وخیمی دارد و باید منتظر ماند و دید که ستارگان النصر و سرمربی این تیم پس از پایان مسابقه درباره کیفیت آن چه خواهند گفت.

بیشتر از فوتبال