رئیس موساد: مسکو با فروش تسلیحات پیشرفته به ایران موجودیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد

رئیس موساد می‌گوید جمهوری ‌اسلامی ایران جز پهپادها، کمک‌های تسلیحاتی به روسیه را افزایش می‌دهد

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، دیوید بارنیا، رئیس موساد، یکشنبه، ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور)، با هشدار به مسکو، اعلام ‌کرد که اسرائيل نگران فروش تسلیحات پیشرفته روسیه به ایران است. به گفته دیوید بارنیا، این تسلیحات پیشرفته می‌تواند «موجودیت اسرائیل» را به خطر اندازد. او در سخنان خود تاکید کرد که سازمان جاسوسی اسرائیل و متحدان این کشور دست‌کم ۲۷ حمله تروریستی جمهوری ‌اسلامی ایران را علیه شهروندان اسرائيلی در سراسر دنیا خنثی کرده‌اند. 

دیوید بارنیا که در کنفرانس سالانه موسسه «سیاست ضدتروریسم» در دانشگاه رایشمن سخنرانی می‌کرد، اعلام ‌کرد که جمهوری اسلامی ایران قصد دارد علاوه بر پهپادهایی که به مسکو فروخته است، موشک‌های کوتاه‌برد و دوربرد نیز برای جنگ اوکراین در اختیار ارتش روسیه قراردهد. 

او در ادامه گفت: «ترس اسرائیل این است که روس‌ها در ازای چیزی که ندارند، سلاح‌های پیشرفته‌ای به ایرانی‌ها منتقل کنند که مطمئنا صلح  و شاید حتی موجودیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

دیوید بارنیا ضمن ابراز نگرانی خود از گسترش حمله‌های تروریستی با حمایت جمهوری ‌اسلامی ایران در سراسر دنیا، گفت: «همه این‌ها با  هدایت و حمایت ایران است. ما شاهد افزایش چشمگیر تلاش‌ها برای آسیب رساندن به یهودیان و اسرائیلی‌ها در سرتاسر جهانیم و حتی در همین لحظه می‌کوشیم هسته‌های وابسته به جمهوری ‌اسلامی ایران و گروه‌های نیابتی آن را دنبال کنیم تا از کشتن یهودیان و اسرائیلی‌ها در سراسر جهان جلوگیری کنیم.»

ژوئیه گذشته، نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان یک شهروند ۲۳ ساله تبعه افغانستان را به ظن برنامه‌ریزی برای حمله به سفارت اسرائیل در باکو دستگیر کردند. تل‌آویو جمهوری‌ اسلامی ایران را مسئول برنامه‌ریزی این حمله دانست. 

یک ماه‌ پیش از‌ آن، سرویس‌های اطلاعاتی قبرس فاش کردند که یک حمله تروریستی جمهوری ‌اسلامی ایران را علیه یهودیان و اسرائیلی‌ها را خنثی کرده‌اند. 

مارس گذشته نیز پلیس یونان دو تبعه پاکستانی را دستگیرکرد که ظاهرا در حال برنامه‌ریزی حمله‌های تروریستی با تلفات جمعی علیه یک رستوران یهودی در آتن، پایتخت یونان، بودند.

نوامبر سال گذشته میلادی، مقام‌های امنیتی گرجستان فاش‌کردند که تلاش اخیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را برای کشتن یک شهروند اسرائیلی-گرجی سرشناس ساکن تفلیس خنثی کرده‌اند.

دیوید بارنیا در پایان سخنانش نگرانی خود را از هرگونه توافق هسته‌ای بین جمهوری‌اسلامی ایران و غرب نیز ابراز کرد و از جامعه جهانی خواست که «در این ‌باره هشیار باشند.»‌

بیشتر از جهان