آمریکا و بریتانیا اعضای یک گروه از مجرمان سایبری منتسب به روسیه را تحریم‌ کردند

آمریکا، بریتانیا و کانادا می‌گویند روسیه و جمهوری‌اسلامی میزبان مهم‌ترین مجرمان سایبری در جهان‌اند

روزنامه «تایمز» چاپ هندوستان می‌گوید کاخ سفید و دولت محافظه‌کار بریتانیا، پنجشنبه هفتم سپتامبر، در اقدامی هماهنگ، اعضای یک گروه از هکرهای منتسب به روسیه را تحریم‌‌ کردند.

وزارت خارجه ایالات‌ متحده اعلام‌ کرد که کاخ‌ کرملین مدت‌هاست میزبان مجرمان سایبری و هکرها از‌جمله اعضای ساخت بدافزار مجرمانه «تریک‌بات» است.

وزارت خزانه‌داری ایالات‌ متحده شدیدترین تحریم‌های مالی علیه اعضای این گروه هکری را اتخاذ کرده است.

معاون وزیر خزانه‌داری ایالات متحده در امور مالی و تروریسم به رسانه‌ها گفت: «هکرهایی که مورد تحریم قرار گرفته‌اند، در ماه‌های گذشته بارها به زیرساخت‌های حیاتی و تجاری حمله‌ کرده و در سرقت‌های مالی آنلاین شرکت‌ داشته‌اند.»

وزارت خارجه بریتانیا نیز اعلام‌ کرد که گروه مزبور بارها در دوران همه‌گیری کووید ۱۹، به زیرساخت‌های حیاتی این کشور از‌جمله بیمارستان‌های دولتی حمله کرده است.

همچنین به گفته لندن، هکرهای تحریم‌شده بارها مخالفان جنگ اوکراین را تهدید کرده‌اند و باعث آزار و اذیت آنلاین بسیاری از شهروندان روسی، اوکراینی، آمریکایی و بریتانیایی مخالف جنگ اوکراین بوده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هم‌زمان وزارت دادگستری ایالات‌ متحده پنجشنبه از صدور کیفرخواست علیه ٩ فرد از‌جمله هفت نفر از تحریمی‌های روز پنجشنبه در ارتباط با استفاده از بدافزارهای گروه «تریک‌بات» و طرح‌های باج‌گیری آنلاین خبر داد. 

پیش از این، دولت کانادا نیز جمهوری‌اسلامی ایران و روسیه را مامن مهم‌ترین هکرهای سایبری جهان خواند و از جامعه جهانی خواست تا تحریم‌های بیشتری علیه این هکرها اتخاذ شود.

به گفته‌ اوتاوا، هکرها و مجرمان سایبری وابسته به جمهوری اسلامی و روسیه امنیت شهروندان در کشورهای غربی را به خطر‌ می‌اندازند.

آژانس امنیت ارتباطات کشور کانادا دوشنبه گذشته در گزارشی اعلام‌ کرد که سرویس‌های اطلاعاتی روسیه بی‌گمان با مجرمان سایبری و هکرها ارتباط مستقیم دارند.

به گفته این آژانس، این سرویس‌های امنیتی دولتی از هک‌های سازمان‌یافته و سرقت‌های آنلاین مجرمان سایبری بهره‌های فراوانی می‌برند.

کاخ کرملین همواره هر گونه حمایت تشکیلاتی از هکرها و مجرمان سایبری را رد کرده است.

بیشتر از جهان