حضور عوامل جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان سعودی در جشنواره فیلم ونیز

سومین دوره جشنواره فیلم دریای سرخ در ماه نوامبر برگزار می‌شود

محمد الترکی، مدیرعامل جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان سعودی، در ادامه تلاش‌ها برای شناساندن سینمای نوپای عربستان سعودی به جهان، همراه با تعدادی از هنرمندان و چهره‌های سعودی در هشتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز که از روز چهارشنبه ۳۰ اوت آغاز شد، شرکت کرد.

عوامل جشنواره دریای سرخ پس از برنامه‌های متنوع این گروه در حاشیه جشنواره کن، در حالی که برای برگزاری هرچه بهتر سومین دوره جشنواره دریای سرخ در ماه نوامبر آماده می‌شوند، در ونیز هم حضور یافتند. این گروه برای جشنواره ونیز نیز برنامه‌های زیادی داشتند که به دلیل اعتصاب بازیگران و نویسندگان هالیوود برخی از برنامه‌هایشان را به زمان دیگری موکول کردند.

اعضای گروه جشنواره فیلم دریای سرخ به همراه محمد الترکی، مدیرعامل این جشنواره، در خلال جشنواره فیلم ونیز با امیره ریما بنت بندر بن سلطان آل سعود، سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده آمریکا، ملاقات و در مورد آخرین برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ تبادل نظر کردند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنیاد فیلم دریای سرخ عربستان سعودی همچنین اعلام کرده است که در حال سرمایه‌گذاری روی فیلم‌های «مودی» جانی دپ، «فراری» مایکل مان و فیلم جدید گای ریچی به نام «وزارت جنگ غیرقانونی» است.

محمد الترکی که در مراسم افتتاحیه جشنواره ونیز یک تاکسیدو مشکی از خانه‌مد ایتالیایی لوکس جورجیو آرمانی به تن داشت، روی فرش قرمز رفت و مقابل دوربین عکاسان حاضر شد.

رایا ابی راشد، مجری لبنانی، هم با لباسی از مجموعه پاییز و زمستان ۲۰۲۳ رامی العلی، طراح سوری، به الترکی پیوست.

الترکی و ابی راشد تنها مشاهیر عرب در مراسم افتتاحیه نبودند. در این مراسم کوثر بن هنیه، کارگردان تونسی، صالح بکری، بازیگر فلسطینی، و فوزی بن السعیدی، فیلمساز مراکشی، نیز حضور داشتند.

نادین لبکی، فیلمساز و بازیگر لبنانی، یکی از اعضای هیئت داوران جشنواره امسال است.

السا زیلبرشتاین، بازیگر و تهیه‌کننده فرانسوی و برنده سزار، یالیتزا آپاریسیو، بازیگر مکزیکی نامزد اسکار، میسان ساگای، فیلمنامه‌نویس بریتانیایی‌ــ‌نیجریه‌ای و استفانو ساوونا، کارگردان مشهور ایتالیایی، در کنار لبکی دیگر اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم ونیزند.

با قدمت‌ترین جشنواره فیلم جهان قرار بود با نمایش فیلم «مبارزه‌جویان» (Challengers) آغاز شود؛ یک فیلم عاشقانه در دنیای تنیس با هنرنمایی زندایا، یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های سینما؛ اما در آخرین لحظه به دلیل تداوم اعتصاب بازیگران و نویسندگان هالیوود که آن‌ها را از شرکت در کارهای تبلیغاتی منع کرده است، یک درام جنگی ایتالیایی به نام «فرمانده» (Comandante) جایگزین آن شد.

با این حال بقیه فیلم‌های حاضر در جشنواره چندان تحت تاثیر این اعتصاب قرار نگرفته‌اند. این جشنواره درخشش اما استون را در نقش موجودی شبیه فرانکشتاین در «بیچاره‌ها» (Poor Things) و بردلی کوپر را در نقش لئونارد برنشتاین، رهبر ارکستر و آهنگساز افسانه‌ای، در «استاد» (Maestro)، در میان چندین مدعی دیگر جایزه اسکار، شاهد خواهد بود.

بیشتر از فیلم