کیت میدلتون جایگزین شاه چارلز در باشگاه سلطنتی می‌شود؟

اعضای ارشد باشگاه قایق‌رانی رویال تیمز امیدوارند کیت میدلتون مایل باشد ریاست این باشگاه را برعهده بگیرد‌

گزارش‌ها حاکی از آن است که اعضای ارشد باشگاه قایق‌رانی رویال تیمز امیدوارند کیت میدلتون مایل باشد جایگاه مهم پدرشوهرش، شاه چارلز سوم، را برعهده بگیرد.

از جمله حامیان سابق این باشگاه که در نایت‌بریج قرار دارد، می‌توان به لرد ماونت‌باتن و شاهزاده فیلیپ اشاره کرد.

شاهزاده اندرو، دوک یورک، به‌دلیل ارتباطش با جفری اپستین، در سال ۲۰۲۱، از ریاست این باشگاه کناره‌گیری کرد، و برادر بزرگ‌ترش، چارلز، در این جایگاه قرار گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر در هفته جاری، این باشگاه قایق‌رانی برای تشویق زنان به ورزش قایق‌رانی، در جزیره وایت، میزبان رویداد جدیدی با عنوان «زنانی که قایق‌[رانی] را تکان دادند» بود.

به گزارش ریچارد ایدن، دبیر بخش «روزنوشت» در نشریه دیلی میل، یک عضو ارشد باشگاه گفته است اگر کیت این عنوان را بپذیرد، «الگوی خوبی» خواهد بود.

علاقه‌مندی شاهدخت ولز به قایق‌رانی توجه‌برانگیز بوده است. سال گذشته در پلی‌موث، در مسابقه دوستانه‌ای با نیوزیلند، او به تیم قایق‌رانی بریتانیا ملحق شد. در سال ۲۰۱۹ نیز او همراه شوهرش، شاهزاده ویلیام، و فرزندانشان، شاهدخت شارلوت و شاهزاده جورج، در مسابقه قایق‌رانی خیریه کینگز کاپ در جزیره وایت شرکت کرد.

بر اساس گزارش‌ها، این عضو باشگاه قایق‌رانی رویال تیمز گفته است: «مشکل این‌جا است که طبق پروتکل سلطنتی، اولین حرکت [در این مورد] باید از جانب کیت و خانواده سلطنتی باشد.»

این یعنی کاخ باید سراغ باشگاه برود و در مورد ایده تصدی او در جایگاه ریاست صحبت کند.

در سال‌های اخیر، باشگاه‌های قایق‌رانی بریتانیا در تلاش‌ بوده‌اند توزیع جنسیتی را بهبود بخشند و تصویر این ورزش به‌عنوان «باند همکلاسی‌های سابق» را تغییر دهند.

در سال ۲۰۱۹، باشگاه قایق‌رانی رویال سنک پورتس در دوور، کنت‌ - یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های قایق‌رانی سلطنتی بریتانیا‌ - برای اولین بار در تاریخ ۱۵۰ ساله‌اش، یک رئیس زن انتخاب کرد.

دو سال بعد، سارا هنکاک به‌عنوان اولین رئیس زن باشگاه قایق‌رانی رویال کورنوال انتخاب شد.

ماه آینده، قرار است شاهزاده و شاهدخت ولز جزو اعضای ارشد خانواده سلطنتی باشند که همراه شاه چارلز در مراسم بزرگداشت مادر فقیدش، ملکه الیزابت دوم، در کاخ بالمورال شرکت می‌کنند.

این روز همچنین مصادف با سالگرد به سلطنت رسیدن شاه است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که به شاهزاده هری و همسرش مگان، دوشس ساسکس، «اعتنایی نشده است» و به مراسم دعوت نشده‌اند، با وجود اینکه برنامه هری خالی بود و امکان شرکت داشت.

© The Independent

بیشتر از زندگی